اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان:

محکومیت 47 درصد زندانیان زنجان مربوط به مواد مخدر است

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: 47 درصد از زندانیان استان مربوط به مواد مخدر هستند.

محکومیت 47 درصد زندانیان زنجان مربوط به مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علاءالدین کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ملاقات ترتیب داده شده بین زندانیان و مقام‌های قضایی استان زنجان اظهار داشت: این دیدار به مناسبت دهه فجر ترتیب داده است.

وی با بیان اینکه 47 درصد از زندانیان استان زنجان مربوط به مواد مخدر هستند، اضافه کرد: سرقت و مسائل مالی در رتبه‌های بعدی جرائم قرار دارند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان درصد زندانیان مواد مخدر کشور را 45 درصد اعلام و تصریح کرد: زنجان در بحث آلودگی مواد مخدر نسبت به کشور وضعیت بسیار خوبی دارد.

این مسئول به اقدامات انجام شده برای آزادی زندانیان غیر عمد اشاره کرد و گفت: از آغاز سال‌جاری تاکنون 97 نفر از زندانیان غیر عمد با همکاری ستاد دیه آزاد شده‌اند.

کریمی در پاسخ به سئوالی در مورد درصد زندانیان زن استان گفت: سه درصد از مجموع زندانیان استان زن هستند.

وی تعداد زنان زندانی در این زندان را 55 نفر اعلام کرد و افزود: مواد مخدر، سرقت و قتل از عوامل دستگیری و زندانی شدن این زنان محسوب می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد دلایل چند مورد قتل انجام شده توسط زنان طی چند وقت اخیر گفت: اختلافات خانوادگی و ناسازگاری مهم‌ترین دلایل این نوع جرائم محسوب می‌شوند.

این مسئول کاهش آمار زندانیان را از دلایل برگزاری دیدار بین مقام‌های قضایی و آنها اعلام کرد و ابراز داشت: بررسی وضعیت زندانیان می‌تواند به شناسایی واجدان شرایط برای برخورداری از عفو یا تخفیف مجازات کمک کند.

کریمی قدیمی‌ترین زندانی زنجان را دارای 17 سال سابقه عنوان کرد و یادآور شد: وی به خاطر شرکت در یک سرقت مسلحانه دستگیر شده و در حال حاضر به دلیل عدم توانایی رد مال زندانی است.

انتهای پیام/73004/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول