اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون‌ دادگستری کرمان عنوان کرد

472 هزار‌ پرونده ورودی ‌دادگستری کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ‌دادگستری استان کرمان گفت: ‌طی سال گذشته 472 هزار‌ و 400 پرونده ‌به دادگستری استان کرمان وارد شده است.

472 هزار‌ پرونده ورودی ‌دادگستری کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید خالقی پیش از ظهر امروز در همایش مدیران روابط عمومی، رابطان سازمان‌ها و ادارات دولتی استان اظهار داشت:‌ در مجموع‌ طی سال گذشته 472 هزار‌ و 400 پرونده ورودی به دادگستری استان کرمان بوده است.

وی افزود: طی سال گذشته در استان کرمان 2.3 درصد جمعیت ما درگیر مستقیم پرونده‌ها در دادگستری بوده‌اند.

خالقی بیان داشت: کل پرونده‌های قوه قضائیه طی سال گذشته 13 میلیون و 700 هزار پرونده بوده که در سال جاری به 15 میلیون رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: طی سال جاری ما دو مبحث خانواده و‌ آگاهی‌بخشی در مسائل حقوقی‌ فردی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم‌.

معاون دادگستری استان کرمان عنوان کرد: در 15 سال پیش به ازای هر 18 ازدواج در استان کرمان یک طلاق ثبت می‌شد، اما در سال‌ 90 آمار طلاق به 9.42 درصد و در سال گذشته به 7.55 درصد رسیده است.

خالقی با اشاره به اینکه خانواده در جامعه متزلزل شده است، تصریح کرد:‌ این آمارها تنها مربوط به خانواده‌هایی است که طلاق آنها به صورت رسمی ثبت شده ‌و طلاق‌های عاطفی و ... در این آمارها ثبت نمی‌شوند.

وی گفت: میانگین پرونده‌های طلاق در سال 90 ‌که در دادگاه‌ها وارد شدند، 120 پرونده بوده که در سال گذشته به 200 پرونده رسیده است و همچنین رسیدگی به این پرونده‌ها در شهر کرمان 6 و در بعضی از شهرستان‌های استان 13 ماه بعد صورت می‌گیرد.

خالقی بیان داشت: طی یک روز کاری تنها در دادگاه‌های خانواده به هفت پرونده می‌توان رسیدگی کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ابراز داشت: دو پارامتر‌ کم رنگ شدن مسائل اخلاقی و ‌عدم اطلاع از مسائل حقوقی فردی و اجتماعی در تشکیل پرونده‌های طلاق مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه همه مشکلات ما به جامعه مربوط نمی‌شود، گفت: ما به اندازه‌ای که برای یک درخت ارزش قائل هستیم و دلمان می‌خواهد خوب ثمر دهد، ‌یک دهم آن را برای فرزندان خود قائل نیستیم.

خالقی تصریح کرد:‌ باید در جامعه کاری انجام دهیم که‌ اطلاعات حقوقی مردم افزایش پیدا کند و این می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات مؤثر باشد.

وی بیان کرد: مقصر 60 درصد سرقت‌ها در جامعه خود مالباختگان هستند که مسائل امنیتی را رعایت نمی‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ‌دادگستری استان کرمان گفت: در دادگستری کرمان ‌سامانه‌ای به شماره 09699 را راه‌اندازی کرده‌ایم که به صورت مستقیم جوابگوی سئوالات حقوقی مردم است.

خالقی عنوان کرد: طی سال گذشته استان کرمان در بین 32 استان کشور رتبه آخر میزان ازدواج را در کشور به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/80018/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول