اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی مطرح کرد

افزایش طلاق در خراسان شمالی / ثبت 60 پرو‌نده اختلاف خانوادگی از یک روستا در دادگستری‌

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از معضلات خراسان شمالی افزایش پرونده‌های طلاق است،‌ گفت: صرفاً در یک روستای این استان امسال 60 پرونده اختلاف خانواده در دادگستری ثبت شد.

افزایش طلاق در خراسان شمالی / ثبت 60 پرو‌نده اختلاف خانوادگی از یک روستا در دادگستری‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در نشست با مدیران رسانه‌ها با اشاره به اینکه 52 درصد از زندانیان خراسان شمالی مرتبط با مواد مخدر هستند، اظهار کرد: همه بایستی با این بلای خانمان سوز که بنیان خانواده‌ها را متزلزل کرده مقابله کنند.

وی به تأثیرات زیان‌بار مواد مخدر در طلاق‌ها، سرقت‌ها و سایر آثار سوء‌اجتماعی اشاره کرد و گفت: نقش رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم در قبال آثار سوء‌افیون بسیار مهم است.

* کاهش شمار زندانیان خراسان شمالی

‌قدرتی همچنین از کاهش شمار زندانیان خراسان شمالی به خاطر اعمال سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری خبر داد.

وی با بیان اینکه طی سه ماه گذشته تعداد زندانیان خراسان شمالی دست کم 300 نفر کاهش یافته است، گفت: نیمه دوم شهریور ماه امسال 2 هزار و 600 زندانی در زندان‌های استان داشته که این رقم به 2 هزار و 300 زندانی کاهش یافت.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: این در نتیجه فعالیت دستگاه قضایی و همچنین تلاش‌های مجموعه‌های فرهنگی به ویژه رسانه‌ها رقم خورده است.

به گزارش فارس، در خراسان شمالی سه زندان بجنورد، شیروان و اسفراین وجود دارد.

* عمده درخواست طلاق‌ها از سوی زنان است

قدرتی با اشاره به اینکه یکی از معضلات خراسان شمالی افزایش پرونده‌های طلاق است،‌ گفت: عمده این درخواست‌ها از سوی زنان صورت می‌گیرد.

وی با تأسف‌بار خواندن آمار طلاق در برخی مناطق خراسان شمالی و حتی روستاها اظهار کرد: صرفاً در یک روستای این استان در سال گذشته 50 پرونده اختلاف خانواده در دادگستری ثبت شده است.

به گفته رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، این تعداد پرونده امسال به 60 پرونده اختلاف خانواده رسیده است.

وی اظهار کرد: تصمیم داریم تا در این روستا حضور یافته و در جمع مردم نسبت به تبعات این معضل و آگاه سازی خانواده‌ها مطالبی را مطرح کنیم.

* رتبه دوم خراسان شمالی در ضرب و جرح در کشور

وی با اشاره به رتبه دوم خراسان شمالی در ضرب و جرح بر‌اساس آنالیز آماری سال 90 گفت: متأسفانه استان ما در کشور در زمینه ضرب و جرح رتبه دوم را داشته است.

‌قدرتی با بیان اینکه بر اساس آمار میانگین کشوری به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 467 مورد پرونده ضرب و جرح تشکیل شده است، افزود: این تعداد در خراسان شمالی به 762 پرونده می‌رسد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: البته مردم خراسان شمالی مردم خوبی هستند.

وی همچنین رتبه خراسان شمالی در سرقت‌های مستوجب تعزیر را در کشور رتبه چهارم عنوان کرد و گفت: البته بیشتر سرقت‌ها در این استان دله‌دزدی و خرد است.

‌قدرتی ایراد صدمه بدنی غیر عمدی شامل تصادفات را بر اساس این آمار رتبه 16 در بین استان‌های کشور برشمرد و افزود: ‌خراسان شمالی به لحاظ جمعیت رتبه 26 را در کشور دارا بوده و بایستی برای کاهش جرائم و پرونده‌ها تلاش بیشتری انجام شده و فرهنگ سازی شود.

وی شمار عناوین مجرمانه را 2 هزار عنوان برشمرد و گفت: آگاه سازی مردم در کاهش جرائم نقش بسزایی را داشته که رسانه‌ها در این زمینه رسالتی سنگین را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/63002/‌ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول