اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان فردوس خبر داد

امدادرسانی به 130 مسافر در راه‌مانده توسط جمعیت هلال‌احمر فردوس

رئیس جمعیت هلال‌‌احمر شهرستان فردوس گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر این شهرستان 130 مسافر در راه‌مانده را در روزهای برفی نجات و اسکان دادند.

امدادرسانی به 130 مسافر در راه‌مانده توسط جمعیت هلال‌احمر فردوس

سیدحسین لاژوردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: بلافاصله بعد از بارش برف در شهرستان فردوس اکیپ سیار جمعیت هلال‌احمر این شهرستان برای امدادرسانی به مسافران در راه‌مانده از روز یکشنبه 13 بهمن‌ماه جاری آماده خدمت‌رسانی بود‌ند.

وی با بیان این‌که در ساعت 4:25 صبح 13 بهمن‌ماه جاری یک دستگاه اتوبوس در محور 10 کیلومتری فردوس- بشرویه خراب و بعد از اطلاع‌رسانی یک دستگاه آمبولانس هلال‌احمر شهرستان فردوس به منطقه اعزام شد، تصریح کرد: این دستگاه آمبولانس زنان و کودکان را به امامزادگان سلطان محمد و سلطان ابراهیم برد و در آنجا اسکان داد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان فردوس ادامه داد: بعد از اسکان اضطراری زنان و کودکان یک دستگاه مینی‌بوس جمعیت هلال‌احمر این شهرستان مابقی مسافران را در این امامزادگان اسکان داد و عملیات در ساعت 8:30 به پایان رسید.

لاژوردی یادآور شد: در این عملیات 45 مسافر توسط امدادگران اکیپ سیار جمعیت هلال‌احمر فردوس اسکان داده شدند.

وی با بیان این‌که در روز دوشنبه 14 بهمن‌ماه دو دستگاه اتوبوس که حامل افرادی از شهر‌بابک کرمان بود که به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شدند از جمعیت هلال احمر فردوس درخواست کمک کردند، خاطرنشان کرد: بعد از اطلاع‌رسانی به جمعیت هلال‌احمر فردوس امدادگران اکیپ سیار این جمعیت وارد عمل شده و مسافران این دو دستگاه اتوبوس به مجتمع امام رضا (ع) فردوس انتقال یافتند و 100 تخته پتو نیز برای این مسافران به مجتمع ارسال شد.

این مسئول با اشاره به این‌که در این عملیات 85 دانشجوی دختر توسط نیروهای امدادی جمعیت فردوس اسکان داده شدند، اضافه کرد: پایان عملیات امدادرسانی به این دو دستگاه اتوبوس 23:30 بعد از اسکان مسافران بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌‌احمر شهرستان فردوس اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با فرماندار فردوس امامزادگان این شهرستان و هیئت موسی‌بن جعفر در شهر فردوس و هیئت حسینی در شهر اسلامیه برای اسکان مسافرانی که از محورهای سرایان - کرمان و بجستان - گناباد در راه‌مانده باشند، در نظر گرفته شده است.

لاژوردی با بیان این‌که در حال حاضر پنج نفر از کارکنان و سه نفر از امدادگران اکیپ سیار جمعیت هلال‌احمر فردوس در وضعیت قرمز مستقرند و 24 ساعته با یک دستگاه آمبولانس و خودروی کمک‌دار آماده امدادرسانی به مسافران در راه‌مانده هستند، یادآور شد: همچنین 30 نفر از امدادگران اکیپ سیار جمعیت هلال‌احمر فردوس در وضعیت زرد قرار دارند.

وی به پایگاه امداد و نجات ثابت جمعیت هلال‌احمر فردوس اشاره کرد و گفت: این پایگاه در باغستان فردوس با یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات و 13 امدادگر با یک نفر کادر اداری مستقر است.

انتهای پیام/22481/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول