اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلا‌ل‌احمر فردوس خبر داد

شرکت بیش از 1600 نفر در کلاس‌های آموزشی هلال احمر فردوس

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فردوس گفت: از آغاز سال جاری تاکنون یک‌هزار و 621 نفر در کلاس‌های آموزشی عمومی امداد هلال احمر فردوس شرکت کردند.

شرکت بیش از 1600 نفر در کلاس‌های آموزشی هلال احمر فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید حسین لاژوردی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش به امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر فردوس بحث آموزش را جدی گرفته و از آغاز سال جاری تاکنون برنامه‌های زیادی در رشته‌های مختلف آموزشی برگزار کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس تصریح کرد: در راستای شعار هر خانواده یک امدادگر، جمعیت هلال احمر فردوس با برگزاری کلاس‌های آموزشی امدادی و نهادینه‌کردن این شعار فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است.

لاژوردی به آموزش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: از آغاز سال جاری تاکنون یک‌هزار و 621 نفر از آموزش‌های جمعیت هلال احمر فردوس بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان این‌که در این مدت 540 نفر در دوره امداد و کمک‌های اولیه شرکت کرده‌اند، یادآور شد: تعداد 40 نفر در دوره مهارت‌های داوطلبی هلال احمر فردوس آموزش دیدند.

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس اذعان داشت: همچنین 500 نفر در دوره آشنایی با کار داوطلبی، تعداد 40 نفر در دوره عمومی امداد، 480 نفر در دوره مبتنی بر نیاز جامعه و 21 نفر در دوره اسکان اضطراری شرکت کرده و آموزش دیده‌اند.

لاژوردی اضافه کرد: در این کلاس‌ها افراد شرکت‌کننده به عنوان عضو داوطلب هلال احمر با اهداف، وظایف و اصول جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی آشنا شده و با بالا بردن سطح عمومی امداد و کمک‌های اولیه خود در زندگی روزمره از آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این دوره‌ها آموزش‌هایی از قبیل شناخت انواع سوانح، جامعه‌شناسی سوانح، روان‌شناسی کاربردی در سوانح، اصول خدمات پیش بیمارستانی، داروشناسی، پشتیبانی در امداد، اسکان اضطراری، سرپناه موقت و اردوگاه و بهداشت در سوانح به صورت تخصصی آموزش داده می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس گفت: تعداد 170 نفر از امدادگران عضو جمعیت هلال احمر این شهرستان موفق به اخذ درجه امدادگری و نجاتگری شده‌اند.

لاژوردی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر فردوس در سال گذشته به یک هزار و 500 نفر از اقشار مختلف مردم مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه را آموزش داده است.

انتهای پیام/22481/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول