اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راور:

انقلاب ایران برخاسته از گرایش مردمی برای برقراری جمهوری اسلامی است

امام جمعه راور گفت: انقلاب اسلامی ایران از یادگارهای امام راحل است و تفاوتی که با دیگر انقلاب‌ها دارد این است که برخاسته از گرایش مردمی برای برقراری جمهوری اسلامی بوده است.

انقلاب ایران برخاسته از گرایش مردمی برای برقراری جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، حجت‌الاسلام علی تویسرکانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ‌‌سیاسی نماز جمعه راور ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: در سایه تقوا انسان می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند و زمینه رستگاری خود را در فردای قیامت فراهم کند.

وی با اشاره به عهدنامه مالک اشتر که در آن امام علی‌ (ع) قبل از هر چیز مالک را به تقوای الهی امر کرده است، تصریح کرد: هیچ‌گاه نباید تقوای الهی را فراموش کنیم تا بتوانیم در امور اجتماعی و شخصی موفقیت حاصل کنیم و لازمه تقوا عمل کردن به واجبات الهی و ترک محرمات است.

امام جمعه راور ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر ادامه داد: یوم‌الله 12 بهمن برای ملت ایران یکی از روزهای بسیار به‌یادماندنی است و انقلاب اسلامی ما به نام امام رقم و گره خورده است.

وی انقلاب اسلامی ایران را یادگار امام (ره) دانست و گفت: امروز در دنیا از نظام جمهوری اسلامی ایران که بنیانگذار آن امام (ره) بوده با عظمت و افتخار یاد می‌شود و نقش امام (ره) بسیار بی‌نظیر و برجسته است.

امام جمعه راور ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از یادگارهای امام راحل است و تفاوتی که با دیگر انقلاب‌ها دارد این است که برخاسته از گرایش مردمی برای برقراری جمهوری اسلامی بوده است.

تویسرکانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در این عصر و زمان یک معجزه بزرگ الهی است زیرا سایر انقلاب‌ها که ملت‌های مختلف در اقصی نقاط دنیا تصمیم می‌گیرند و خواستار تغییر رژیم سیاسی خود می‌شوند و با وجود خون دادن و ایستادگی و از خودگذشتگی ممکن است بعضاً به نتیجه هم برسند اما در تداوم آن دچار مشکل می‌شوند.

امام جمعه راور افزود: دشمنان نه ‌تنها نتوانستند این انقلاب و ملت را شکست دهند بلکه ایران به برکت انقلاب اسلامی امروزه بالنده، بانشاط و موفق در عرصه‌های مختلف به پیش می‌رود و امروز دشمن با همه سیاست‌ها و کیاست‌هایی که در عرصه سیاسی و بین‌المللی دارد در مقابل ایران مستأصل شده است.

وی با اشاره به کنفرانس مجمع جهانی اقتصاد که در سوئیس برگزار شد، خاطر نشان کرد: همه چهره‌های شاخص سرمایه‌گذاری دنیا در آنجا حضور می‌یابند و سعی می‌کنند ذهن سرمایه‌گذاران را به کشور و منطقه جذب کنند و نطق رئیس جمهور ایران از نکته‌های بسیار مهم این کنفرانس بود. 

تویسرکانی خاطر نشان کرد: در کنفرانس ژنو 2 نتیجه‌ای حاصل نشد و دولت‌های خارجی در مورد سوریه بحث دولت انتقالی را مطرح می‌کنند که بشار اسد در آن نباشد و این کاملاً غیرمنطقی است و هیچ انسان باوجدانی این مطلب را قبول ندارد و نمی‌پذیرد و مردم خودشان باید حق انتخاب را داشته باشند.

امام جمعه راور افزود: دولت آمریکا و دولت‌های خارجی نه‌ تنها در مورد سوریه هیچ کاره هستند و حق تعیین تکلیف برای ملت سوریه را ندارد بلکه در هیچ جای دنیا حق تعیین تکلیف را ندارند و حرف ملت ایران در مسائل هسته‌ای نیز همین است.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به پایگاه مردمی و قدرت الهی از اقتداری برخوردار است که امید دشمن را به یاس مبدل می‌کند و ملت ایران بر سر عهد خود با نظام و انقلاب و امام و شهدا باقی می‌ماند و هیچ‌گاه دست از این راه بر نمی‌دارد.

انتهای پیام/2446/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول