اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا در صدد ساقط کردن دولت ترکیه است / امکان وحدت ایران و ترکیه وجود دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به حضور اسلام‌گرایان در ترکیه، ایران و ترکیه می‌توانند به وحدت برسند و حمایت از ترکیه می‌تواند در دستور کار ایران قرار گیرد.

آمریکا در صدد ساقط کردن دولت ترکیه است / امکان وحدت ایران و ترکیه وجود دارد

محمدصالح جوکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به سفر نخست وزیر ترکیه به تهران اظهار کرد: شاید ترکیه طی ماه‌های اخیر خلاف منافع ما در سوریه عمل کرد اما نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که امروز آمریکا در صدد ساقط کردن ترکیه است و این به نفع ایران نیست.

وی عنوان کرد: ساقط شدن دولت ترکیه، به بی‌ثباتی در منطقه دامن می‌زند و این به نفع منطقه و کشور ما نیست زیرا به طور قطع آمریکا جایگزینی جدید برای ترکیه در نظر خواهد گرفت.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور قطع جایگزینی که آمریکا برای ترکیه در نظر می‌گیرد، منافع ما را به دلیل همسایه بودن ایران با ترکیه تهدید می‌کند.

جوکار خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، گرچه ترکیه در این مدت با وجود شرایطی که ما در محیط امنیتی سوریه داشتیم، خوب عمل نکرد و سوء‌تفاهم‌هایی در این زمینه ایجاد شد اما ترکیه از نظر اقتصادی و تجاری خوب عمل کرده و این نقطه روشنی در کارنامه این کشور در روابط با ایران است.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور اسلام‌گراهایی که در ترکیه حضور دارند، حمایت 2 کشور از یکدیگر می‌تواند در دستور کار قرار گیرد و این 2 کشور می‌توانند در سایه وحدت و تعریف اهداف مشترک و تامین منافع مشترک، راه جدیدی برای برقراری ارتباط باز کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: تقویت ارتباط این 2 کشور می‌تواند راه نفوذ استعمارگران را در منطقه سد کند و این به نفع 2 کشور است.

جوکار همچنین با اشاره به تاثیر تقویت روابط ایران و ترکیه در جنگ سوریه گفت: به طور قطع تقویت این روابط می‌تواند در پایان جنگ سوریه تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: روابط ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... گسترش می‌یابد و اگر تهران و آنکارا بتوانند به تعامل برسند، بهبود و تقویت ارتباط آن‌ها می‌تواند در تقویت نیروهای اسلامی موثر باشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت این روابط می‌تواند نقش مهمی در جامعه مسلمین داشته باشد و تا حد زیادی از بی‌ثباتی منطقه و پراکندگی مسلمانان منطقه جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول