اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نبویان در جمع دانشجویان رشت:

اعتماد بیش از حد تیم مذاکره‌کننده به آمریکا تعجب‌آور است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه استقلال مردم و خط قرمزهای ایران در مذاکرات ژنو رعایت نشده است، گفت: اعتماد بیش از حد تیم مذاکره‌کننده به آمریکا تعجب‌آور است.

اعتماد بیش از حد تیم مذاکره‌کننده به آمریکا تعجب‌آور است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید محمود نبویان ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به توافقات ژنو اظهار کرد: هدف از مذاکرات قضیه برد برد بود تا از ایران بدون سلاح هسته‌ای اطمینان پیدا کنند.

وی با بیان اینکه طرف مقابل در توافق ژنو به دنبال برگشت پرونده هسته‌ای از آژانس به شورای امنیت بود افزود: با این توافق قرار شد که تحریم‌های سنگین نفتی و بانکی برداشته شود.

این نماینده مشکل اساسی کشور را در تحریم‌های بانکی دانست و گفت: علاوه بر تحریم‌های نفتی و عدم اجازه فروش نفت ایران از طرف آمریکا از تیر ماه امسال  تاکنون تمام بانک‌های دنیا برای ما تعطیل شده است.

وی عزت و استقلال مردم را جزو پیام انقلاب دانست و ادامه داد: دشمن در زمان انقلاب تاکنون با اعمال جنگ تحمیلی و تحریم‌ها قصد زیر سئوال بردن عزت و استقلال مردم کشورمان را دارد.

*خط قرمزهای ایران در مذاکرات ژنو رعایت نشد

نبویان با تأکید بر اینکه مسئولان کشور باید عزت و استقلال مردم را حفظ کنند، تصریح کرد: در توافقات ژنو اندکی برای عزت و استقلال کشور ما سئوال ایجاد شد و در امضای توافقات حفظ این عزت به خوبی رعایت نشد.

وی با اشاره به جلسات متعددی که با هیئت همراه تیم مذاکره کننده داشته است، گفت: بستر توافقنامه ژنو در سفر روحانی به نیویورک گشوده شد.

نبویان با اشاره به اینکه وزیر امورخارجه باید در مصاحبه‌های رسانه‌ای به زبان فارسی صحبت کند، افزود: مردم باید از نتایج مذاکرات باخبر شوند.

وی خاطرنشان کرد: ظریف باید در پاسخ به رسانه‌ها عزت و استقلال و ایرانی بودن را حفظ کند و به زبان فارسی به سئوالات پاسخ دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در نتایج ژنو 3 به این یقین رسید که برنامه هسته‌ای منحصراً برای آمریکا است، اظهار کرد: در این مذاکرات عقب‌نشینی‌های زیادی انجام شده است.

وی با قرائت متن توافقنامه‌ها افزود: در توافقنامه‌ها عزت و استقلال مردم و خط قرمزها رعایت نشده است.

* آمریکا به دنبال مذاکرات با ایران بود

نبویان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من به مذاکرات جاری خوش‌بین نیستم، یادآور شد: لازم است مردم بیدار باشند و بدانند که چه اتفاقی دارد می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه ایران به دنبال بمب اتمی نیست، اضافه کرد: اوباما در صحبت‌های خود بارها تکرار کرده است که ما در طول 35 سال انقلاب اسلامی هیچ موقعیتی بهتر از این موقعیت که در مذاکرات ژنو کسب کردیم به دست نیاورده بودیم.

نماینده مردم تهران در خانه ملت اضافه کرد: در ادامه توافقات باید هوشیار بود تا در آنچه توافق می‌شود عزت و سربلندی مردم ایران حفظ شده باشد.

*اعتماد بیش از حد تیم مذاکره کننده به آمریکا تعجب‌آور است

وی متذکر شد: از نتیجه مذاکرات و اعتماد بیش از حد تیم مذاکره کننده به آمریکا تعجب‌ کردیم، باید تیم قوی‌تر و افراد متخصص‌تری در این مذاکرات شرکت کنند زیرا این تیم اصرار دارد نتایج محرمانه است و نباید کسی بفهمد.

نماینده مجلس با قدردانی از تیم مذاکره کننده یادآور شد: تلاش تیم باید برای برطرف شدن حل مشکلات داخلی باشد زیرا دشمن هرگز برای حل مشکل کشور ما کاری انجام نمی‌دهد.

به گزارش فارس، این برنامه به همت سازمان بسیج اساتید و سازمان بسیج دانشجویی گیلان در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شد.

انتهای پیام/84002/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول