اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد

اتحاد ملی مهمترین عامل در مبارزه با آمریکا و انگلیس

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: اگر امت اسلامی با حرارت و محبت با یکدیگر رفتار کنند، آمریکا و انگلیس غلط می‌کنند بیایند و سرمایه ما را ببرند.

اتحاد ملی مهمترین عامل در مبارزه با آمریکا و انگلیس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار جمعی از نیروهای هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز برگزار شد، به تبیین جایگاه مهرورزی و محبت در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار داشت: قرآن می‌فرماید مومنین و اهل بهشت اخلاق نیک دارند و وقتی به هم می‌رسند، سلام می‌کنند.

وی ادامه داد: مومنین باید به هم سلام کنند و برادرانه به یکدیگر مهر و محبت بورزند، حضرت می‌فرماید سلام کردن را از مورچه یاد بگیرید که تا به هم سلام نکنند از کنار هم عبور نمی‌کنند. از امام پرسیدند چرا مورچه‌ها از کنار هم عبور می‌کنند شاخک‌هایشان را به هم می‌زنند؟ ایشان فرمودند مورچه‌ها به این وسیله به هم سلام می‌کنند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه باید این اخلاق نیک را یاد بگیریم و به یکدیگر یاد دهیم، افزود: اگر همین امروز این مورد را دستورالعمل خودتان قرار دهید و هرکدامتان به اطرافیانتان یاد دهید، چندین هزار نفر خواهید شد، ولی اگر بی اعتنایی داشته باشیم و به هم توجه نکنیم، مورد غضب خدا قرار می‌گیریم و چه بهتر انسان‌ها به هم محبت داشته باشند، مخصوصاً در شرایط امروز که دشمن کشور را محاصره کرده و می‌خواهد ما را از هم دور کند تا به تدریج سرمایه کشور را غارت کند.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: تا جامعه اسلامی اتحاد داشته باشد، آمریکا و انگلیس غلط می‌کنند بیایند و سرمایه ما را ببرند، ولی اگر همدیگر را نداشته باشیم و نسبت به هم با سردی رفتار کنیم، دشمنان به کشور حمله کرده و ما را غارت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر ملت واحده باشیم دشمن خواب حمله به کشور را هم نخواهد دید، بیان داشت: در زمان شاهنشاهی هر کدام از منابع این کشور را کسی به تاراج می‌برد، چون مردم به هم کاری نداشتند ولی وقتی امام حرکت خود را آغاز کرد و مردم دست هم را گرفتند و بیدار شدند نماینده آنها از ایران رفت و کشور به دست مردم افتاد و امام رهبری ایران را در دست گرفت.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند قدر نعمت را داشته باشید، کم چیزی پیدا می‌شود که برود و برگردد. نگذاریم استقلال کشور را از ما بگیرند، برای اینکه سرمایه‌های زیادی را از دست دادیم و چند هزار شهید و جانباز نثار این انقلاب شده است و چه قدر منابع کشور از بین رفت و کشور تخریب شد تا این نعمت استقلال برای ما به دست آمد.

وی تصریح کرد: باید قدر آن را بدانیم و از رهبری، علما و مرجعیت دست برنداریم و متحد باشیم تا طبق فرموده حضرت نعمت را از دست ندهیم.

انتهای پیام/78009/ب40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول