اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

بانی اصلی کنفرانس ژنو 2 آمریکایی‌ها هستند

امام جمعه بروجرد گفت: کنفرانس ژنو 2 در ارتباط با تحولات و آینده سوریه تشکیل شده است، ولی بانی اصلی آن آمریکایی‌ها هستند.

بانی اصلی کنفرانس ژنو 2 آمریکایی‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: کنفرانس ژنو 2 که از چند روز پیش در سوئیس آغاز به کار کرده است و در آن 40 کشور شرکت کرده‌اند، ولی بازیگر اصلی آن آمریکایی‌ها هستند.

وی افزود: دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این نشست و پس گرفتن دعوت خود در کمتر از 24 ساعت به یک رسوایی برای دبیرکل و دست‌اندرکاران این نشست تبدیل شد و باقیمانده حیثیت سازمان ملل را بر باد داد.

وی بیان داشت: کاملا واضح و روشن است که عقب‌نشینی دبیرکل سازمان ملل متحد به خاطر فشار آمریکا بوده است، ولی دبیرکل سازمان ملل متحد شهامت اعتراف به این موضوع را نداشت.

وی اظهار داشت: این اقدام رسوای دبیرکل سازمان ملل متحد با اساسنامه این سازمان جهانی که آن را مستقل می‌داند و تصریح می‌کند که سازمان ملل متحد نباید از هیچکس و هیچ‌ دولتی دستور بگیرد، کاملا در تضاد بوده و نشان داد که سازمان ملل متحد مثل بقیه سازمان‌ها و مجامع جهانی غلامان حلقه‌ به‌گوش و مزدوران گوش به فرمان قدرت‌های بزرگ و سلطه‌گر جهانی است.

ترابی تصریح کرد: جای تأسف دارد و موجب سرافکندگی و سرشکستگی سازمانی مثل سازمان ملل متحد که مدافع حقوق ملت‌ها است که دبیرکل آن برای حفظ جایگاه خود، دعوت را از ایران پس گرفت.

امام جمعه بروجرد اضافه کرد: از همان ابتدا آمریکا با حضور ایران در اجلاس ژنو 2 مخالف بود و پیش‌شرط‌هایی تعیین کردند که ایران باید محتوای اعلامیه ژنو یک را بپذیرد تا بتواند در این اجلاس شرکت کند و محتوای اعلامیه ژنو یک کنار رفتن بشار اسد و تشکیل دولت انتخابی بود.

وی افزود: این پیش‌شرط‌ها به مثابه کارشکنی و مانع‌تراشی برای جلوگیری از شرکت ایران در این نشست بود، زیرا آنها خوب می‌دانستند که ایران هیچ شرطی را برای حضور در این اجلاس نمی‌پذیرد.

ترابی ادامه داد: قطعا کنفرانس ژنو 2 بدون حضور ایران به عنوان قدرت بزرگ و تأثیرگذار منطقه با شکست مواجه خواهد شد و بدون حضور ایران هیچ امیدی به وصول نتیجه از این اجلاس نمی‌رود و معلوم است که این اجلاس شکست خواهد خورد.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: جان‌ کری در این نشست به طور صریح خواستار برکناری بشار اسد از دولت قانونی سوریه شد و این کمال بی‌شرمی است که کشورهایی که 3 سال است تروریست را از گوشه و کنار جهان جمع می‌کنند و به سوریه می‌فرستند و از آنها حمایت‌های مالی، تسلیحاتی، سیاسی و تبلیغاتی می‌کنند و در سوریه به قتل، کشتار و ویرانگری مشغول هستند و این همه ظلم و جنایت را در حق مردان و زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع سوریه کرده‌اند، حال در این اجلاس جمع شده‌اند و ادعای تصمیم‌گیری برای آینده سوریه را دارند.

امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرآن کریم در سوره مبارکه مرسلات گوشه‌ای از عذاب‌های سخت دوزخیان را بیان می‌کند و می‌فرماید در روز قیامت به منکران روز قیامت و دادگاه عدل الهی گفته می‌شود شما که روز قیامت را انکار می‌کردید و می‌گفتید جهنمی وجود ندارد و منکر زنده شدن انسان‌ها می‌شدید، اکنون به سوی سایه‌های ناشی از دود آتش جهنم به‌وجود آمده است، بروید.

وی بیان داشت: سایه‌ای که نه آرامش‌بخش است و نمی‌تواند جلوی شعله‌های آتش را بگیرد، این سایه‌ای که از دود آتش جهنم پدید آمده جرقه‌هایی از آتش را به بیرون خود پرتاب می‌کند که این جرقه‌ها به بزرگی و عظمت کاخ‌ها است.

وی ادامه داد: این سایه‌ها برخلاف سایه‌های با طراوت درختان بهشتی، آرام‌بخش نیستند، بلکه این سایه‌ها بسیار داغ و سوزان می‌باشند.

وی اضافه کرد: در جهنم سایه‌ای غیر از سایه این دودهای ناشی از آتش برافروخته جهنم وجود ندارد که انسان از آتش جهنم به آن پناه ببرد.

انتهای پیام/2304/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول