اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب خراسان جنوبی:

آب شرب خراسان جنوبی از 130 حلقه چاه تامین می‌شود

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: بیش از 3 هزار حلقه چاه عمیق در استان وجود دارد که از این تعداد تنها130 حلقه چاه برای مصارف شرب در اختیار آب و فاضلاب استان قرار دارد.

آب شرب خراسان جنوبی از 130 حلقه چاه تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جهان‌طلب ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به 14 سال خشکسالی مداوم در خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال در خراسان جنوبی 67 درصد کاهش بارندگی اعلام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته میزان بارندگی 80 میلی‌متر بوده است اما میزان بارندگی امسال 26 میلی‌متر بوده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با بیان اینکه 21 شهر استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب قرار دارند، اذعان داشت: در حال حاضر 155 هزار اشتراک در استان وجود دارد.

جهان‌طلب گفت: در حال حاضر 155 هزار مشترک در سطح استان وجود دارند که آب شرب این مشترکین از 130 حلقه چاه تأمین می‌شود.

وی افزود: در استان 560 کیلومتر خط انتقال آب و 1900 کیلومتر شبکه آب شرب وجود دارد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی در ارتباط با مجوز برداشت آب در استان متذکر شد: هر سال آب و فاضلاب مجوز برداشت 53 میلیون مترمکعب آب را از ذخایر زیرزمینی داشته که به طور میانگین سالانه 40 میلیون مترمکعب آب از این ذخایر برداشت می‌شود.

جهان‌طلب با اشاره به افزایش برداشت آب از ذخایر زیرزمینی، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 6.5 درصد برداشت آب از ذخایر زیرزمینی افزایش یافته است.

وی در ارتباط با مصرف روزانه آب مشترکین اذعان داشت: به ازای هر نفر روزانه 300 لیتر آب در استان تولید می‌شود که هر مشترک 225 لیتر آن را مصرف می‌کند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به هدر رفت 26 درصدی آب در استان خاطرنشان کرد: هدر رفت آب در سال گذشته 27.5 درصد بوده که در هشت ماهه گذشته 26 درصد آب هدر رفته است.

جهان‌طلب افزود: بیش از 3 هزار حلقه چاه عمیق در استان وجود دارد که از این تعداد تنها 130 حلقه چاه برای مصارف شرب در اختیار آب و فاضلاب استان قرار دارد.

انتهای پیام/69017/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول