اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی:

60 درصد جمعیت شهر بیرجند زیر پوشش شبکه فاضلاب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: حدود 60 درصد جمعیت شهر بیرجند زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.

60 درصد جمعیت شهر بیرجند زیر پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، سید مجتبی عراقی‌زاده به مشکلات تصفیه‌خانه اولیه شهر بیرجند و ضرورت احداث تصفیه‌خانه جدید در این شهر اشاره و اظهار داشت: تصفیه‌خانه قدیم شهر بیرجند متناسب با جمعیت اولیه در سال 78 طراحی شده و  در حال حاضر ظرفیت آن نهایی شده و همین موضوع نشان‌دهنده ضرورت ساخت تصفیه‌خانه جدیدی برای شهر بیرجند است.

وی با اشاره به تغییر فرایند تصفیه‌خانه جدید شهر بیرجند، افزود: منابع مالی ساخت تصفیه‌خانه و خطوط انتقال نیز با موافقت شورای اقتصاد با سرمایه‌گذاری بانک اکو انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: مراحل اخذ تسهیلات از بانک اکو در حال انجام است و مشاور مدیریت طرح انتخاب شده، مبادله تفاهم‌نامه با خود بانک نیز صورت گرفته و در حال حاضر در مرحله ارزیابی پیمانکاران برای اجرای کار هستیم.

عراقی‌زاده تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی ظرف چند ماه آینده نخستین قسط تسهیلات را دریافت می‌کنیم و از اوایل سال 93 مرحله اجرایی طرح آغاز می‌شود.

وی اذعان داشت: ساخت تصفیه‌خانه فعلی شهر بیرجند به سال 84 برمی‌گردد و بخشی از تصفیه‌خانه قدیم شهر ارتقاء داده شده و با اصلاحات جزئی ظرفیت هفت هزار نفری را افزایش دادیم ولی وضعیت فعلی جوابگوی جمعیت شهر بیرجند نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرایند تصفیه‌خانه قدیم برکه تثبیت است و در زمان طراحی بهترین روش برای مناطق گرمسیری مثل بیرجند است، گفت: تصفیه‌خانه دوم روش لجن فعال می‌باشد که بهره‌برداری آن برای این مجموعه کار دشوارتری است ولی مشکل بوی فاضلاب حل می‌شود با این وجود در سال‌های گذشته نیز ما از حدود استانداردهای محیط زیستی خارج نشدیم.

عراقی‌زاده از سرمایه‌گذاری 17 میلیون یورویی بانک اکو برای تصفیه‌خانه جدید و خطوط انتقال خبر داد و اذعان داشت: تا سال 96 این پروژه به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/69025/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول