اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی خبر داد

آبرسانی بیش از 21 هزار مسکن مهر خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از آبرسانی به 21 هزار و 707 واحد مسکن مهر در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 15 هزار و 405 واحد انشعاب خریداری کرده و نصب شده است.

آبرسانی بیش از 21 هزار مسکن مهر خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند سید مجتبی‌عراقی‌زاده سه‌شنبه‌شب در شورای مسکن استان در ارتباط با آبرسانی به پروژه‌های مسکن مهر خراسان جنوبی اظهار داشت: در شهرستان بیرجند تنها در طرح 75 هکتاری مهر شهر شبکه آب اجرا نشده است.

وی محدود بودن اعتبارات را از عمد‌ه‌ترین دلایل این موضوع عنوان کرد و گفت: نیازهای اعتباری جهت احداث مخزن ذخیره و ایجاد شبکه فاضلاب بالاخص در طرح‌های مسکن مهر بیرجند مشهود است.

نبود شبکه آب و کمبود مخزن ذخیره در محدوده مهر شهر بیرجند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان این‌که نبود شبکه آب و کمبود مخزن ذخیره در محدوده مهر شهر بیرجند از جمله مشکلات آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به این پروژه است، تصریح کرد: تخصیص اعتبار برای ادامه فاضلاب شمال شهر بیرجند و شبکه فاضلاب مهر شهر در استان ضرورت فراوان دارد.

عراقی‌زاده از آبرسانی به  21 هزار و 707 واحد مسکن مهر در خراسان جنوبی خبر داد و  افزود: از این تعداد 15 هزار و 405 واحد انشعاب خریداری کرده و نصب شده است و مابقی واحدها انشعاب آب خریداری نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 هزار واحد مسکونی در بیرجند فاقد سیستم شبکه فاضلاب  هستند، اذعان کرد: حدود 2 هزار واحد در طرح 75 هکتاری مهر شهر نیز فاقد سیستم شبکه آب می‌باشند.

بیش از 6 هزار انشعاب آب، آماده فروش

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر فروش انشعاب آب در استان معادل 410 هزار تومان است و علاوه بر آن متقاضی برای تهیه لوازم مورد نیاز مبلغی معادل 410 هزار تومان پرداخت می‌کند.

عراقی‌زاده با بیان این‌که در حال حاضر 6 هزار و 666 انشعاب آب در محدوده مسکن مهر آماده فروش است، خاطر نشان کرد: اگر مردم برای خریداری این تعداد انشعاب مراجعه کنند دیگر مشکل منابع مالی برای آبرسانی به سایر پروژه‌ها نداریم.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد اداره کل مسکن و شهرسازی خراسان جنوبی نسبت به جمع‌بندی نیازهای اعتباری دستگاه‌های اجرایی استان اقدام و مراتب را از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری کند و همچنین مسکن و شهرسازی نسبت به برگزاری جلسه با تعاونی‌های مسکن مهر استان اقدام و نسبت به خرید انشعاب آب اقدام کند.

انتهای پیام/69022/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول