اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب خراسان ‌جنوبی:

آب شرب بشرویه، بهترین کیفیت آب شرق کشور را دارد

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب خراسان ‌جنوبی گفت: آب آشامیدنی شهر بشرویه بسیار مطلوب و منابع آب استحصال منطقه نخاب در تمام کشور دارای کیفیتی بسیار مطلوب است و بهترین کیفیت آب را در شرق کشور دارد.

آب شرب بشرویه، بهترین کیفیت آب شرق کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، عبدالجواد شهنیا اظهارداشت: اگر چه آب شرب تمام شهرهای استان در محدوده استانداردهای ملی طبقه‌بندی می‌شوند اما آب شبکه لوله‌‌کشی این شهر از نظر وجود املاح و کیفیت شیمیایی بسیار گوارا است و این موضوع به دلیل حفر بیشتر این منابع در دامنه رشته کوه‌‌های این شهر است که بعضی از این چاه‌‌ها حتی کیفیتی مشابه کیفیت آب قنات را دارند. 

وی در مورد نیاز شهر بشرویه به سیستم‌‌های تصفیه و یا نصب آب شیرین‌کن یادآور شد: کیفیت آب این شهر بسیار مطلوب است و نیازی به استقرار آب شیرین‌کن در این شهر نمی‌باشد بنابراین توصیه می‌شود شهروندان نیاز طبیعی املاح مورد نیاز بدن خود را از شبکه‌‌های بهداشتی آب لوله‌کشی شهر تأمین کنند و از گوارایی این نعمت خدادادی با املاحی متعادل و ضروری به عنوان تجلی خلقت در حاشیه کویر بهره‌مند شوند.

آبرسانی به بیش از 21 هزار واحد مسکن مهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از آبرسانی به 21 هزار و 707 واحد مسکن مهر در استان خبر داد.

سید مجتبی عراقی‌زاده در شورای مسکن خراسان جنوبی اظهارداشت: تعداد 15 هزار و 41 واحد، انشعاب را خریداری و نصب کرده‌اند و مابقی واحدها انشعاب آب خریداری نکرده‌‌اند.

وی با بیان اینکه تنها در بیرجند، طرح 75 هکتاری مهر شهر شبکه آب اجرا نشده است، افزود: محدود بودن اعتبارات از عمده‌ترین دلایل این امر بوده و نیازهای اعتباری برای احداث مخزن ذخیره و ایجاد شبکه فاضلاب به ویژه طرح‌های مسکن مهر بیرجند مشهود است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نبود شبکه آب و کمبود مخزن ذخیره در محدوده مهرشهر بیرجند را از مشکلات آب و فاضلاب برشمرد و ادامه داد: اختصاص اعتبار برای ادامه فاضلاب شمال شهر بیرجند و شبکه فاضلاب مهرشهر ضرورت فراوان دارد.

عراقی‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر هشت هزار واحد مسکونی در بیرجند فاقد سیستم شبکه فاضلاب هستند، یادآور شد: حدود 2 هزار واحد طرح 75 هکتاری مهر شهر نیز فاقد سیستم شبکه آب می‌باشند.

انتهای پیام/69025/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول