اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد

تنظیم 4 هزار سند موقوفات خراسان جنوبی در سامانه جامع

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی از تنظیم و تجدید 4 هزار و 671 سند اجاره موقوفات استان از ابتدای امسال در سامانه جامع موقوفات خبر داد.

تنظیم 4 هزار سند موقوفات خراسان جنوبی در سامانه جامع

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی اظهار داشت: رویکرد اصلی اداره کل اوقاف در این استان به‌روز رسانی اجاره‌ها و تنظیم اسناد قانونی است که در این راستا امسال 4 هزار و 671 سند اجاره در سامانه جامع موقوفات تنظیم و تجدید شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، یک‌هزار و 449 سند اجاره مربوط به شهرستان بیرجند و درمیان بوده، تصریح کرد: در شهرستان طبس نیز طی مدت گذشته از سال‌جاری 814  سند و در شهرستان قاین 481 سند تنظیم و تجدید شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی توجه و التزام عملی مستاجران به پرداخت حقوق موقوفات را امری مهم در راستای ارتقای بهره‌وری اقتصادی از موقوفات دانست و ادامه داد: از ابتدای امسال تعداد 452 سند در شهرستان فردوس، 76 سند در نهبندان، 415 سند در شهرستان سربیشه و 246 سند وقفی نیز در سرایان تنظیم و تجدید اجاره شده‌اند.

گرایلی اذعان داشت: ادارات اوقاف و امور خیریه موفق به تنظیم و تجدید 224 سند در شهرستان بشرویه، 117 سند در خضری، 68 سند در شهرستان زیرکوه و نیز 38 سند در شهرستان خوسف شدند.

وی بروز رسانی اجارات را عاملی دانست که می‌توان از قبل آن بسیاری از مشکلات را در جامعه رفع کرد و افزود: اوقاف نسبت به بروز رسانی اجارات که با بازار مطابقت دارد املاک خود را واقعی ارزیابی می‌کند تا بهتر اجرای نیت کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ثبت اطلاعات موقوفات و رقبات آنها را تحولی عظیم در اوقاف دانست و یادآور شد: مستأجران موقوفات باید برای تکمیل اطلاعات فردی در پرونده استیجاری به ادارات اوقاف شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند در غیر اینصورت قرارداد اجاره آنها از درجه اعتبار ساقط می‌شود و اوقاف نسبت به لغو قرارداد آنها اقدام می‌کند.

گرایلی اذعان داشت: سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه سبب کاهش مشکلات جدی گذشته شده است و در این سامانه اطلاعات و مدارک موجود به روز به راحتی در موقوفات کل استان، شهرستان و موقوفات قابل رؤیت است.

وی گفت: با راه‌اندازی این سامانه مانند گذشته موضوع تجدید اجاره‌ها به صورت دستی صورت نمی‌گیرد و داد و ستد‌های موقوفات در این سامانه موجود و قابل رصد و پیگیری است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: با توجه به گستردگی و افزایش روزافزون فعالیت، بدون تردید، ادامه روند گذشته علاوه بر صرف هزینه‌های روزافزون و بروز کاهش چشمگیر در سرعت و دقت در انجام امور سبب افزایش ضعف در ارتباط بین سطوح مختلف (سازمان، استان و شهرستان) و کندی روند تامین اطلاعات و مقادیر پارامترهای تصمیم‌گیری می‌شد که به طور طبیعی بروز اشتباهات انسانی و دشواری در کنترل و نظارت بر روند فعالیت‌های زیرمجموعه توسط مدیران و مسئولان را به دنبال داشت.

گرایلی تصریح کرد: در سال گذشته طرح ورود اطلاعات اسناد اجاره منقضی شده و مدت‌دار از خردادماه به سامانه جامع مدیریت بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه با تاکید نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در دستور کار قرار گرفت که به همت مدیران استانی و شهرستانی اطلاعات بیش از 13 هزار مورد سند اجاره وارد سامانه شده است.

وی یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به هر میزان که در بحث تجدید اسناد اجاره موفق‌تر عمل کند به‌‌ همان میزان در عرصه اجرای نیت واقفان هم موفق می‌باشد به همین منظور از همه همکاران درخواست می‌شود با جدیت و دقت و پشتکار اطلاعات اسناد اجاره را با کیفیت بالا وارد سامانه کنند در صورتی که این امر به نحو احسن انجام شود در حقیقت توانسته‌ایم به عمل امینانه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/22482/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول