اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:

تنوع نیات وقف، نمایشگر بصیرت واقفان نسبت به نیازهای روز است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: وجود نیات متنوع در عرصه وقف نشان از بصیرت بالای واقفان نیک‌اندیش نسبت به مسائل روز است.

تنوع نیات وقف، نمایشگر بصیرت واقفان نسبت به نیازهای روز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد‌طاهر گرایلی در جمع اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه بشرویه اظهار داشت: وقف تنها راهی است که سبب بقای اموال بعد از مرگ می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که وقف همواره در پی برآوردن نیاز‌های روز جامعه است، تصریح کرد: همواره در طول تاریخ مشاهده کرده‌ایم که برخی از امور بیشتر در زمینه وقف مورد توجه قرار گرفته که این نشان از بصیرت واقفان نسبت به نیازهای روز جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به مصادیقی از وقف‌ها که بر اساس نیازهای روز مناطق خاص انجام می‌شده، افزود: در برخی از مناطق مشاهده می‌شود که درمانگاهی برای درمان بیماری خاصی وقف شده و با بررسی مشخص می‌شود که در زمانی که این وقف انجام شده، یک بیماری خاصی در آن زمان شیوع داشته و واقف بر اساس این نیاز درمانگاه را وقف درمان بیماری شایع در آن منطقه کرده است.

گرایلی ادامه داد: وقف همواره در طول تاریخ به دنبال برطرف کردن نیازهای روز جامعه اعم از نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده و در حال حاضر نیز در برخی از مناطق اگر واقفی قصد وقفی داشته باشد، توسط کارشناسان سازمان اوقاف و امور خیریه مشاوره‌های لازم به او داده می‌شود تا با توجه به نیازهای امروز و بر اساس نیازهای مناطق مختلف کشور این وقف‌ها انجام شود.

وی مشاوره وقف را یک راهکاری از سوی سازمان اوقاف معرفی کرد که سبب می‌شود وقف‌هایی متناسب با نیازهای روز جامعه انجام شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از وقوع 128 وقف جدید از ابتدای امسال خبر داد و گفت: از ثبت وقف‌های جدید مطابق نیاز روز و اجرای دقیق نیات واقفان نیازمند همکاری مردم و مسئولان هستیم.

انتهای پیام/22482/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول