اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه گذشته صورت گرفت

ایجاد 1582 شغل برای زندانیان خراسان جنوبی

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی از ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و 582 زندانی خراسان جنوبی طی 9 ماه گذشته خبر داد.

ایجاد 1582 شغل برای زندانیان خراسان جنوبی

محمدعلی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: میانگین آمار 9 ماهه اشتغال مولد زندان‌های استان 804 نفر است که از این تعداد 26 نفر در کارگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی  مشغول به کار شده‌اند.

وی از اشتغال 243 زندانی در کارگاه‌های صنایع دستی خبر داد و گفت: 305 نفر نیز برای اشتغال به شرکت‌های طرف قرارداد با بنیاد تعاون معرفی شده‌اند.

اشتغال غیرمولد برای 778 زندانی استان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: تعداد 92 زندانی نیز در بخش کشاورزی و دامپروری، 21 نفر در امورات ساختمانی و عمرانی و 117 نفر در بخش خدمات درآمدزا مشغول به کار شده‌اند.

اربابی با بیان این‌که میانگین آمار اشتغال غیرمولد زندان‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون 778 نفر بوده، اظهار داشت: از این تعداد 573 نفر شامل نیروهای خدماتی بوده که در قسمت‌های مختلف زندان مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: تعداد 205 نفر نیز شاغلانی هستند که در کارهای صنایع دستی درون بندها فعالیت می‌کنند.

برگزاری 71 دوره حرفه‌آموزی در زندان‌های استان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان، متذکر شد: طی 9 ماه گذشته 71 دوره حرفه‌آموزی در زندان‌ها برگزار شده است.

اربابی از شرکت یک‌هزار و 477 نفر در این دوره‌ها خبر داد و گفت: از این تعداد 325 نفر زن و یک‌هزار و 152 نفر مرد بوده‌اند.

وی برق ساختمان، اتومکانیک، جوشکاری، زرشک‌کاری، قالی‌بافی، تابلو فرش، برق خودرو، زعفران‌کار، خیاطی، امداد و نجات، تعمیر موتورسیکلت، تعمیر کولر، پیرایشگری، هرس‌کاری درختان، سکه‌دوزی، سوزن‌دوزی، معرق چرم، گلسازی، عروسک‌سازی، معرق ساقه گندم و روبان‌دوزی را از جمله رشته‌های آموزشی در این دوره‌ها عنوان کرد.

دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای 628 زندانی استان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی ادامه داد: از 71 دوره حرفه‌آموزی برگزار شده تاکنون آزمون 38 دوره برگزار و تعداد 628 نفر از شرکت‌کنندگان در آزمون موفق به اخذ گواهینامه شده‌اند.

وی با بیان این‌که برای اشتغال زندانیان تفاهم‌نامه آموزشی با ادارات مختلف منعقد شده، خاطرنشان کرد: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سازمان جهاد کشاورزی از جمله این ادارات است.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول