اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت

آزادی 43 زندانی خراسان جنوبی با کمک ستاد دیه

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی از آزادی 43 زندانی جرائم غیرعمد با کمک ستاد دیه طی 9 ماه گذشته خبر داد و گفت: این زندانیان در مجموع بیش از 58 میلیارد ریال بدهی داشتند که توسط ستاد دیه تأمین شده است.

آزادی 43 زندانی خراسان جنوبی با کمک ستاد دیه

محمدعلی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در 9 ماه گذشته هفت نفر در خراسان جنوبی به دلیل تصادفات محکوم به زندان‌ شدند.

وی تعداد زندانیان مالی زندان‌های استان در طی این مدت را 44 نفر عنوان کرد و افزود: 24 نفر نیز به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه در زندان به سر می‌برند.

وجود 75 زندانی جرائم غیرعمد در استان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر 75 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد.

اربابی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ 287 میلیون و 772 هزار و 873  ریال در جشن‌های گلریزانی که برای آزادسازی این زندانیان برگزار شده از خیران جمع‌آوری شده است.

وی از آزادی 43 زندانی جرائم غیرعمد با کمک ستاد دیه طی 9 ماه گذشته خبر داد و گفت: این زندانیان در مجموع 58 میلیارد و 986 میلیون و 91 هزار و 577 ریال بدهی داشتند که توسط ستاد دیه تأمین شده است.

پرداخت بیش از 51 میلیارد ریال به شاکیان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با بیان این‌که از این مقدار 51 میلیارد و 970 میلیون و 91 هزار و 577 ریال برای اخذ رضایت از شاکیان پرداخت شده است، متذکر شد: 3 میلیارد و 315 میلیون ریال دیگر نیز به صورت کمک بلاعوض به زندانیان پرداخت شده است.

اربابی با اشاره به این‌که قسمتی از بدهی زندانیان از طریق پرداخت وام به آن‌ها تأمین شده است، یادآور شد: طی این مدت یک میلیارد و 20 میلیون ریال از طرف بانک ملت، 200 میلیون ریال از طرف بانک رفاه و یک میلیارد و 140 میلیون ریال از طرف بانک تجارت تسهیلات به زندانیان واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ 441 میلیون ریال از بدهی این زندانیان نیز از طریق صندوق خسارات بدنی و 900 میلیون دیگر نیز به وسیله کمک بیمه تأمین شده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی خواستار همت بیش از پیش مسئولان ستاد دیه استان، برای حل و فصل مشکلات زندانیان شد و تصریح کرد: ما باید برای تغییر در نگرش و شیوه زندگی بزهکاران صبر و تحمل ویژه‌ای داشته باشیم و باید با مدیریتی صحیح جلوی آسیب‌های احتمالی را بگیریم و با تدبیر صحیح بتوانیم مشکلات زندانی را مدیریت کنیم چه بسا که چشم امید زندانی و خانواده آنها به زندان و ستاد دیه است.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول