اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان خبر داد

حضور پررنگ امدادگران هلال احمر در ارتفاعات الوند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان از ارائه خدمات به کوهنوردانی خبر داد که ارتفاعات الوند را برای کوهنوردی انتخاب کرده‌اند.

حضور پررنگ امدادگران هلال احمر در ارتفاعات الوند

حسین اشرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از آمادگی کامل اعضای تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: پایگاه امداد کوهستان این جمعیت در میدان میشان با پنج امدادگر، یک دستگاه بی‌سیم و ست کامل تجهیزات کمک‌های اولیه به صورت 24 ساعته در خدمت کوهنوردان است.

وی با بیان اینکه امسال بارش نزولات آسمانی، فضای بکر و زیبایی را در ارتفاعات الوند ایجاد کرده، از علاقه کوهنوردان کشوری به انتخاب این ارتفاعات سخن گفت.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: 27 و 28 دی ماه، 15 نفر از کوهنوردان قزوینی میهمان پایگاه امداد کوهستان میشان جمعیت هلال احمر استان همدان هستند.

وی ارائه راهنمایی به کوهنوردان برای صعود به قله الوند، همراهی یک امدادگر با کوهنوردان برای امدادرسانی در حوادث احتمالی و ارائه کمک‌های اولیه و اسکان آنها را از جمله خدماتی دانست که توسط تیم امداد کوهستان به طالبان صعود به الوند ارائه می‌شود.

اشرفی با اشاره به عملیات نجات کوهنورد در ارتفاعات یخچال از علاقه‌مندان به کوهنوردی خواست در گام اول از وضعیت آب و هوا در ساعات آتی مطلع شوند.

وی گفت: کوهنوردان سپس مسیر و هدف مشخصی را برای کوهنوردی خود انتخاب کنند و علاوه بر آن حتماً قبل از کوهنوردی، نیروهای امدادی یا افراد خانواده را در جریان برنامه خود قرار دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان همراه داشتن آب و جیره خشک غذایی به اندازه مصرف سه روز، همراه داشتن لباس گرم و کفش مناسب را از اساسی‌ترین ملزومات کوهنوردی عنوان کرد.

وی گفت: کوهنوردان لباس هاد و بارانی‌های رنگ روشن بر تن کنند زیرا در صورت بروز حادثه برای آنها و نیاز به جستجو با بالگرد، لباس‌های تیره در نگاه از بالا با سنگ اشتباه گرفته شده و انجام عملیات جست‌وجو و نجات را طولانی‌تر و سخت‌تر می‌کند.

انتهای پیام/89034/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول