اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خطر بیخ گوش انبار امدادی هلال احمر آبیک

انبار امدادی و ساختمان جمعیت هلال‌ احمر شهرستان آبیک در جوار یک جایگاه سی.ان.جی قرار گرفته است که این مسئله نوعی تهدید به شمار می‌رود.

خطر بیخ گوش انبار امدادی هلال احمر آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، انبار امدادی و ساختمان جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک در زمین استیجاری 20 ساله که در ملکیت شهرداری است، شش سال پیش در کمربندی شهر آبیک احداث شد و دو سال است که یک جایگاه سی.ان.جی نیز در جوار انبار امدادی و ساختمان جمعیت هلال احمر این شهرستان احداث و آغاز به کار کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک به خبرنگار فارس در این شهرستان می‌گوید: با مسئولان شهری به ویژه شورای اسلامی شهر آبیک رایزنی شده تا زمینی در جنب مجتمع ادارات شهرستان آبیک به جمعیت هلال احمر اختصاص یابد که اعضای شورای اسلامی این شهر قول مساعدت برای تحقق این امر را داده‌اند.

روح‌الله چگینی می‌افزاید: اگر زمین مذکور اختصاص و قول شورای شهر آبیک تحقق یابد و زمین به نام هلال احمر سند زده شود، اعتبار ساخت ساختمان جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک از سوی جمعیت هلال احمر کشور اختصاص می‌یابد.

وی ادامه می‌دهد: ساختمان فعلی جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک 120 متر مربع است و به دلیل کمبود فضا، برای برگزاری کلاس‌های آموزشی  و پیشگیری از حوادث ناچار هستیم برخی کلاس‌ها را به خارج از این اداره و در ادارات دیگر برگزار کنیم و اگر کارخانجات و شرکت‌ها درخواست کلاس آموزشی داشته باشند در همان مکان‌ها کلاس برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش، جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک بیش از یک هزار نفر عضو آقا و خانم دارد که شامل داوطلبان، جوانان و امداد و نجات می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک خاطرنشان می‌کند: به دلیل قرار گرفتن ساختمان جمعیت هلال احمر در حاشیه کمربندی شهر آبیک، ارباب رجوع‌ و اعضای جمعیت هلال احمر برای رفت و آمد با مشکل مواجه هستند و کمتر به این اداره مراجعه می‌کنند.

چگینی با اشاره به همجواری انبار امداد و ساختمان جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک با جایگاه سی.ان.جی خاطرنشان می‌کند: حدود 10 میلیارد ریال وسایل امدادی، پتو، موکت و وسایل هلال احمر در این انبار قرار دارد و اگر آتش‌ سوزی در این دو مکان رخ دهد به طور عملی دست و پای هلال احمر را برای اطفای حریق می‌بندد.

لازم به ذکر است که از زمان احداث جایگاه سی.ان.جی یعنی طی دو سال اخیر، تاکنون اتفاق ناگواری برای انبار و ساختمان جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک، رخ نداده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک با اشاره به اینکه حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند، اضافه می‌کند: انبار و ساختمان جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک با توجه به همجواری با جایگاه سی.ان.جی، خطر همیشه در کمین این اداره قرار دارد.

چگینی تصریح می‌کند: ما که متولی امداد و نجات هستیم باید از خطر مصون بمانیم نه اینکه در معرض خطر باشیم.

نظر فرماندار شهرستان آبیک در خصوص همجواری جایگاه سی.ان.جی با انبار امداد و ساختمان جمعیت هلال احمر این شهرستان را جویا شدیم.

عبدالحسین داداشی، نظری بر خلاف نظر رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک دارد و معتقد است برخی از تعابیری که مسئولان به کار می‌برند صحیح نیست چراکه وجود سی. ان. جی هیچ خطری برای شهروندان و انبار امداد و ساختمان جمعیت هلال احمر را ندارد.

وی می‌افزاید: جایگاه سی.ان.جی با رعایت استانداردهای لازم احداث شده و به هیچ دلیلی نمی‌شود که خطری به همراه داشته باشد.

این مسئول ادامه می‌دهد: وجود جایگاه سی.ان.جی در کنار انبار امداد و ساختمان جمعیت هلال احمر هیچ تناقضی با هم ندارد و در بروز حادثه انبار مورد حفاظت هم قرار می‌گیرد چرا که برخی از مطالب و تعابیری که مردم و مسئولان به کار می‌برند، تعابیر و مطالب فنی و کارشناسانه نیست.

فرماندار شهرستان آبیک در خصوص موقعیت انبار امداد و ساختمان جمعیت هلال احمر این شهرستان آبیک توضیح می‌دهد: با توجه به اینکه جمعیت هلال احمر از نهادهای مردمی است و کارهایش روزمره نیست و وظیفه خطیر و گسترده‌ای بر عهده دارد، در حال حاضر ضرورتی وجود ندارد که در مرکز شهر باشد و یا در خصوص مکان آن، تغییر و جابه‌جایی صورت گیرد.

داداشی خاطرنشان می‌کند: اگر قرار باشد که انبار و ساختمان جمعیت هلال احمر از جایگاه سی.ان.جی جدا باشد پس در تهران در برج‌هایی که ساخته می‌شود و جایگاه سی.ان.جی هم وجود دارد باید جداسازی شود و به مکان دیگری انتقال داده شوند.

شهردار جدید شهر آبیک که 17 روز است سکان شهرداری را به دست گرفته نیز در خصوص این موضوع به خبرنگار فارس می‌گوید: احداث جایگاه سی.ان.جی در جوار ساختمان و انبار مهمات جمعیت هلال احمر خطرآفرین و مشکل‌ساز است.

علیرضا امامقلیان می‌افزاید: جایگاه سی.ان.جی باید در حاشیه شهر، دور از بخش‌های مسکونی و تاسیسات اساسی احداث شود تا در هنگام بروز حادثه، مشکل حادی ایجاد نشود.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه شهرداری زمینی ندارد که برای احداث ساختمان و انبار به جمعیت هلال احمر اختصاص دهد، مطلوب است مسئولان جمعیت هلال احمر طی مکاتبه‌ای با اداره کل راه و شهرسازی نسبت به اختصاص زمین و احداث ساختمان و انبار جدید اقدام کند و شهرداری نیز آمادگی کمک برای صدور مجوز به این اداره را دارد.

لازم به ذکر است، در نشستی که مسئولان جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک با اعضای شورای اسلامی شهر آبیک برگزار شده است، مقرر شده طی مکاتبه‌ای موضوع زمین برای احداث ساختمان و انبار جمعیت هلال احمر با اداره راه و شهرسازی استان قزوین صورت گیرد.

بنابراین گزارش، حتی شهرداری آبیک برای احداث پروژه‌های عمرانی از راه و شهرسازی استان قزوین درخواست زمین می‌کند چراکه اراضی دولتی در اختیار این اداره کل قرار دارد و شهرداری زمینی در اختیار ندارد.

شهردار آبیک یک راهکار ارائه می‌دهد که در صورت عدم تخصیص زمین از سوی راه و شهرسازی، مسئولان جمعیت هلال احمر می‌توانند برای ساختمان و انبار حریم امنیتی را در نظر بگیرند و مقاوم‌سازی کنند که با مقاوم‌سازی حریم، این مشکل قابل حل است و خطری این اداره و انبار آن را تهدید نخواهد کرد.

گرچه باید گفت که احداث ساختمان جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک در مرکز شهر می‌تواند به افزایش تردد اعضای جمعیت هلال احمر و برگزاری کلاس‌های متنوع و متعدد موثر باشد.

امید است مسئولان شهرستان آبیک با همفکری لازم در راستای رفع مشکلاتی که ممکن است هر لحظه ساختمان و انبار جمعیت هلال احمر را تهدید کند تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

البته نمی‌توان منکر ایجاد جایگاه سی.ان.جی شد چراکه در کاهش مصرف بنزین و کاهش واردات این ماده نفتی، کاهش آلودگی محیط زیست و ایجاد هوای پاک و کاهش استهلاک خودروها به واسطه کاهش تردد برای سوخت‌گیری نقش موثری دارد و به دلیل ارزان و در دسترس بودن، مردم استقبال خوبی نیز از آن دارند.

---------------------------

گزارش از هاجر عبداللهی

---------------------------

انتهای پیام/77006/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول