اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر آذربایجان غربی خبر داد

آمادگی هلال ‌‌احمر آذربایجان غربی برای هر نوع خدمات امداد و نجات

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمرآذربایجان غربی گفت: هلال ‌‌احمر استان آذربایجان غربی آماده ارائه هر نوع خدمات امداد و نجات است.

آمادگی هلال ‌‌احمر آذربایجان غربی برای هر نوع خدمات امداد و نجات

یحیی زینال‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پایگاه‌ها‌ی امداد و نجات جاده‌ای دارای تمام امکانات رفاهی و ایمنی و همچنین مجهز به تمام وسایل و امکانات امداد و نجات سوانح جاده‌ای است.

وی تصریح کرد: تجهیزات پزشکی پایگاه‌ها شامل کیف احیا، کیف کمک‌های اولیه، فشارسنج، کپسول و ماسک اکسیژن، برانکارد، انواع آتل، چراغ قوه و... همچنین تجهیزات خودرویی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شامل  آمبولانس و خودروی نجات است.

زینال‌پور در ادامه یادآور شد: فک، جک و قیچی هیدرولیک نیز از دیگر دستگاه‌های مهم نجات در جاده است که برای نجات افراد در زمان تصادفات جاده‌ای و سوانحی که احتمال آتش سوزی در خودرو وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان غربی گفت: امکانات پایگاه‌ها‌ی ثابت از نظر فضای فیزیکی شامل ساختمان مقاوم واجد فضاهای ضروری از جمله (اتاق کشیک، عملیات اتاق استراحت نیروی انسانی، اتاق اسکان اضطراری، انبار تجهیزات، وسایل آشپزخانه، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی، فضای موتورخانه و ...) است.

زینال‌پور اذعان داشت: امکانات اداری و رفاهی پایگاه‌های ثابت امداد و نجات جاده‌ای شامل دفتر ثبت وقایع روزانه و فرم‌های لازم اداری، دفترچه تلفن‌های ضروری، لوح کشیک ماهانه، برگه ماموریت، فرم حضور و غیاب پرسنل،  یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین این پایگاه‌ها مجهز به تجهیزات ایمنی و هشدار و همچنین تجهیزات مخابرات و ارتباطات رادیویی در مواقع سوانح جاده‌ای است.

وی در رابطه با تجهیزات امدادی، تاکید کرد: این اقلام در پایگاه‌های ثابت امداد و نجات جاده‌ای ذخیره و نگهداری شده که شامل چادر امداد، موکت، والور، فانوس، پتو و اقلام غذایی است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی افزود: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های پر حادثه کشور محسوب می‌شود و با توجه به شرایط طبیعی و انسانی این استان توسعه ظرفیت‌های امدادی استان به عنوان یک سیاست راهبردی در دستور کار جمعیت استان قرار دارد.

وی عنوان کرد: ارتقای ظرفیت عملیاتی و امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یک ضرورت غیرقابل اجتناب است و جمعیت هلال احمر  آذربایجان غربی در این راستا از هیچ مساعدتی دریغ نخواهد کرد اما باید توجه داشت که فعالیت در این سازمان کاری حرفه‌ای است که از عهده هر فردی بر نمی‌آید. 

انتهای پیام/61007/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول