اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرمان در مجلس:

سوءمدیریت دارایی‌های هلال‌احمر کرمان را از بین برده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: امروزه بخش زیادی از انواع‌ دارایی‌های هلال‌احمر در استان کرمان به دلیل سوء‌مدیریت از بین می‌رود و این جای نگرانی است و باید برای آن تصمیم جدی گرفته شود.

سوءمدیریت دارایی‌های هلال‌احمر کرمان را از بین برده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پور‌ابراهیمی پیش از ظهر امروز در بازدید از‌ سازمان جمعیت هلال‌احمر استان کرمان اظهار داشت: جنس هلال‌احمر در ماهیت مردمی است‌ به دلیل اینکه اقشار مختلف جامعه در قالب تشکلی به نام هلال‌احمر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در عرصه‌ای که خدمت‌رسانی به مردم به ویژه در موارد خاصی مانند حوادث و بحران‌ها را شاهد هستیم تنها مکانی که به خوبی می‌تواند ایفای نقش کند، نهادهای مردمی است.

پور‌ابراهیمی ابراز داشت: در جنگ تحمیلی، بسیج را به عنوان یک نهاد مردمی داشتیم که با حضور خود جریان جنگ و موضع ما را در مقابل اقدامات دشمن به نحوی تغییر داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: هلال‌احمر نیز تجلی یک نوع رویکرد بسیج در کشور با همین مفهوم است‌ و مسلما این اقدامات و فعالیت‌هایی که در این مجموعه صورت می‌گیرد، مورد رضای خداوند است.

وی با اشاره به اینکه ‌جمعیت هلال‌احمر‌ جغرافیای سیاسی و‌ جغرافیایی استانی نمی‌شناسد، عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر خدمات زیادی ‌طی سال‌ها‌ برای خدمت‌رسانی به مردم‌ کشورهای همسایه‌ مسلمان و غیر‌مسلمان انجام داده است.

پورابراهیمی جایگاه هلال‌احمر استان کرمان را به دو دلیل حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: حادثه‌خیز بودن و وسعت و گستردگی استان کرمان، جایگاه ما را با اهمیت زیادی روبه‌رو کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جمعیت هلال‌احمر مانند همه تشکل‌های خدمت‌رسان به مردم باید بر ‌اساس آخرین تکنولوژی‌ها و دستاوردهای علمی به روز شود و مسلما در بعضی از مکان‌ها استفاده از دانش و تخصص در حوزه فناوری کمک می‌کند که ما بتوایم بسیار مؤثر‌تر در عرصه خدمت‌رسانی عمل کنیم.

وی بیان داشت: استفاده از سیستم‌های ماهواره‌ای، دانش‌های تخصصی‌ و تکنولوژِی‌های نوین قطعا کمک می‌کند‌ که با دانش متناسب با وضعیت تغییرات تکنولوژی در دنیا تاثیر خود را برای خدمت‌رسانی بیشتر کنید.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه ‌مردم توجه زیادی به جمعیت هلال‌احمر دارند و بخشی از امکانات خود را در اختیار این نهاد قرار می‌دهند، افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که وقف در زمینه کمک به جمعیت هلال‌احمر کاهش یافته و باید در حوزه وقف فرهنگ‌سازی جدی انجام شود.

وی گفت: ‌باید در زمینه سنت حسنه وقف و سوق دادن‌ امکانات به سمت هلال‌احمر‌ فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: موضوع وقف برای هلال‌احمر در میان عده‌ای هنوز نا‌آشنا است و می‌گویند هلال‌احمر دولتی است و ما چه کمکی کنیم، در صورتی است که هلال‌احمر‌ یک نهاد غیر‌دولتی است.

وی ابراز داشت: جمعیت هلال‌احمر با استفاده از امکانات ‌خود می‌تواند منشأ خدمت بیشتر برای جامعه شود، اما طبق آمار ارائه شده ‌بازدهی دارایی‌های هلال‌احمر بسیار پایین است.

پورابراهیمی گفت: یکی از دلایل رفع این مسئله به کار گرفتن امکانات خوب برای ارائه خدمات بهتر است و دلیل دیگر آن اینکه این امکانات اگر در رویکرد خلق ثروت و اقتصاد کشور قرار گیرد، منشأ خدمت در کل کشور ‌است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه بخش زیادی از انواع‌ دارایی‌های هلال‌احمر در استان کرمان به دلیل سوء‌مدیریت از بین می‌رود و این جای نگرانی است و باید برای آن تصمیم جدی گرفته شود.

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: دارایی‌های متعلق به جمعیت هلال‌احمر در کشور باید احیا شود، برای اینکه‌ بتواند درآمد سنگین ایجاد کند که منشأ خدمات بیشتر برای جامعه شود.

وی گفت: ما لازم داریم تا یک احیا در حوزه دارایی‌های اقتصادی مجموعه جمعیت هلال‌احمر‌ در کشور ‌داشته باشیم.

پورابراهیمی بیان داشت: جمعیت هلال‌احمر استان کرمان را باید به عنوان استان پایلوت برای احیای دارایی‌های اقتصادی این مجموعه با یک نگاه اقتصادی در کرمان تصویب کنیم.

وی بیان داشت: بزرگترین سرمایه جمعیت هلال‌احمر نیروهای انسانی و تخصصی او است.

انتهای پیام/80018/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول