اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جاری تاکنون صورت گرفت

بهره‌مندی 471 روستایی از خدمات کاروان‌های سلامت هلال احمر فردوس

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس گفت: از آغاز سال جاری 471 روستایی از خدمات کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر این شهرستان بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی 471 روستایی از خدمات کاروان‌های سلامت هلال احمر فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید حسین لاژوردی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمک به نیازمندان همیشه در اولویت فعالیت‌های هلال احمر است.

وی تصریح کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر فردوس همیشه در تمامی صحنه‌ها حضور داشته و در فعالیت‌های انسان دوستانه قدم‌های بزرگ و ارزشمندی برداشته‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس با بیان این‌که از آغاز سال جاری تاکنون سه کاروان سلامت به مناطق محروم این شهرستان اعزام شده‌اند، افزود: اعزام کاروان سلامت جمعیت هلال احمر به نقاط محروم بارقه‌ای از امید در دل مردم روستانشین مناطق دورافتاده ایجاد کرده که با تداوم آن امید در بین این مردم روز به روز بیشتر می‌شود.

لاژوردی ادامه داد: تعداد 238 نفر از اهالی روستاهای محروم فردوس از خدمات بهداشتی و درمانی این کاروان‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی از برپایی دو پایگاه سلامت به مناسبت‌های شب‌های قدر و عید فطر در سطح شهر خبر داد و اضافه کرد: در این پایگاه‌های برپا شده به 233 نفر خدماتی از جمله تست قند خون و گرفتن فشار خون ارائه شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس هدف از اجرای این طرح را کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در ابعاد مختلف در روستاهای محروم و ایجاد حس مشارکت موثر در بین داوطلبان سازمان دانست و گفت: این کاروان‌های سلامت برای ارائه خدماتی مانند ویزیت رایگان، بینایی سنجی، مشاوره خانواده، کنترل فشارخون، قند خون و آموزش کمک‌های اولیه فعالیت می‌کنند.

لاژوردی به افرادی که در این کاروان‌ها به ارائه خدمات مشغول بوده‌اند اشاره کرد و متذکر شد: یک تکنسین دهان و دندان، یک بینایی‌سنج، یک روانشناس، یک ماما و یک تیم پزشکی و مشاوره‌ای در تمامی کاروان‌های سلامت هلال احمر این شهرستان حضور دارند.

وی با بیان این‌که در کاروان‌های سلامت هلال احمر فردوس حدود 30 داوطلب هلال احمر حضور داشته‌اند، یادآور شد: از آغاز سال جاری تاکنون در این شهرستان 471 نفر از روستاییان از این طرح ها بهره‌مند شده و 200 بسته ست بهداشتی نیز در بین آنها توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر فردوس خاطرنشان کرد: برای این موارد مبلغی بالغ بر 33 میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/22481/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول