اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین:

80 درصد تعهدات خیران مدرسه‌ساز قزوین محقق شده است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: میزان تحقق تعهدات خیران مدرسه‌ساز در استان به 80 درصد رسیده و قزوین از این نظر جزو استان‌های برتر است.

80 درصد تعهدات خیران مدرسه‌ساز قزوین محقق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدجواد حیدری امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور جمعی از مسئولان در محل دفتر استاندار برگزار شد، با بیان اینکه میزان تحقق تعهدات خیران مدرسه‌ساز در استان قزوین به 80 درصد رسیده، اظهار کرد: قزوین از این نظر جزو استان‌های برتر است.

وی اظهار کرد: دولت در سال‌های اخیر کمک‌های خوبی به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین داشته و خیران مدرسه‌ساز نیز از زمان ثبت رسمی مجمع خیرین استان در سال 84 تاکنون به یاری دولت آمده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در مناطق مختلف استان را از دیگر دلایل برتری قزوین در زمینه مدرسه‌سازی عنوان کرد و ادامه داد: خیران استان تعهداتی در جشنواره‌های شهرستانی و استانی داده‌اند و در عمل به این تعهدات و تحقق اعتبارات به خوبی عمل کرده‌اند.

حیدری اضافه کرد: این افراد از زمان ثبت مجمع خیرین استان در سال 84 تاکنون 80 مدرسه خیری و مشارکتی احداث کرده و سبب شده‌اند که قزوین همواره در زمینه جذب خیران و تحقق تعهدات آنان جزو پنج استان برتر باشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین خاطرنشان کرد: قزوین نخستین استانی است که سه سال مختلف در زمینه مدرسه‌سازی کمک‌های خیران آن از اعتبارات دولتی پیشی گرفته است و این امر نشان‌دهنده همت مردم استان برای کمک به آموزش و پرورش نسل‌های آینده و ساختن ایرانی آبادتر و سربلندتر است.

وی اذعان کرد: به همین دلیل همه ساله در پایان اردیبهشت ماه جشنواره خیران مدرسه ساز در سطح استانی و مهر ماه همین جشنواره در سطح ملی با هدف جذب خیران، تقدیر از آنان و بهره‌مندی از توان مالی و معنوی این افراد در ساخت مدارس برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در سطح شهرستانی از دو هفته پیش در استان آغاز شده است، اذعان کرد: حضور مسئولان در روز برگزاری جشنواره استانی در اردیبهشت‌ماه و یاری نهادهای گوناگون همچون شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعیت هلال احمر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صدا و سیما و دیگر دستگاه‌ها امتیاز ویژه‌ای برای استان در جذب اعتبارات ملی دارد.

حیدری با اشاره به اینکه سال گذشته استان قزوین موفق به تحقق 56 درصدی اعتبارات ملی مشارکتی از سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور شد، از استاندار قزوین خواست تا دستور لازم را برای حضور دستگاه‌های گوناگون استان در این برنامه صادر کند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین در بخش دیگری از سخنانش نبود زمین را از جمله مشکلات موجود در مسیر مدرسه‌سازی برشمرد و گفت: هم‌اکنون تعداد 30 طرح خیرساز در استان وجود دارد که با وجود اجرایی شدن تعهدات خیران، به دلیل تأمین نشدن اعتبارات سهم دولتی نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها تا مهر ماه سال آینده به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: همچنین ثبت اسناد زمین‌هایی که خیران برای امور آموزشی فراهم کرده‌اند نیز می‌تواند به برخورداری استان از اعتبارات ملی کمک کند.

در این نشست آیت‌الله هادی باریک‌بین امام جمعه قزوین، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی وی، فرمانداران استان، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام/77011/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول