اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص 900 میلیون ریال

مدرسه حکیم‌نظامی آستارا بازسازی شد

مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آستارا از مرمت و بازسازی مدرسه تاریخی حکیم‌نظامی با اعتبار بالغ بر 900 میلیون ریال خبر داد.

مدرسه حکیم‌نظامی آستارا بازسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، پردل امیری‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بازسازی و مرمت مدرسه تاریخی حکیم نظامی این شهرستان اظهار کرد: تاکنون برای بازسازی و مرمت این مدرسه تاریخی 500 میلیون ریال از طرف اداره کل آموزش و پرورش و 400 میلیون ریال توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون 400 میلیون ریال نیز برای عملیات آماده‌سازی ویترین‌های موزه هزینه شده است.

این مسئول با بیان اینکه مدرسه حکیم‌نظامی شناسنامه فرهنگی شهرستان آستارا است، اظهار کرد: با توجه به اینکه هیچ موزه‌ای در شهرستان آستارا وجود ندارد درصدد هستیم با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری آستارا پروژه موزه مدرسه حکیم نظامی هر چه سریع‌تر به سرانجام برسانیم.

به گفته وی، بخش عمده‌ای از عملیات تبدیل این دبیرستان تاریخی به موزه شامل تجهیزات نورپردازی، ایجاد و نصب حفاظ‌های مراقبتی و نصب دوربین‌های مداربسته با تامین اعتبارات لازم اجرایی می‌شود.

امیری‌نژاد ثبت فهرست آثار ملی مدرسه تاریخی حکیم نظامی را در سال 1384 در فهرست ذکر کرد و یادآور شد: این مدرسه نشان از قدمت دیرینه فرهنگی شهرستان آستارا دارد.

وی خاطرنشان کرد: در محل موزه مدرسه حکیم نظامی اسناد، مدارک و لوازم مربوط به آموزش و پرورش، برخی اشیا و مشخصات فرهنگی مردم گیلان و آستارا عرضه می‌شود.

به گزارش فارس، مدرسه حکیم نظامی در سال 1287 بنیان گذاشته شده است و شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و ادبی کشور دانش آموخته این مدرسه بوده‌اند.

تدریس نیما یوشیج بنیانگذار شعر نو در سال‌های ابتدایی یک‌هزار و 300 هجری خورشیدی از جمله سوابق درخشان آموزشی این مدرسه است.

مدرسه تاریخی حکیم نظامی با دارا بودن حیاط بزرگ، بام‌های سفالی، در و پنجره‌های چوبی و شومینه‌های چدنی ترکیبی از معماری اصیل و بومی منطقه را در خود دارد.

انتهای پیام/84001/ت20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول