اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین خبر داد

کمک 97 میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز قزوین

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین گفت: خیران استان در هشت سال گذشته مبلغ 97 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی کمک کرده‌اند.

کمک 97 میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدجواد حیدری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور جمعی از مسئولان در محل دفتر استاندار برگزار شد، میزان کمک‌های خیران مدرسه‌ساز قزوین را در مقایسه با اعتبارات دولتی قابل تأمل خواند.

وی اظهار کرد: از سال 84 تاکنون اعتبار مدارس استان در مجموع 197 میلیارد تومان بوده که با تخصیص 75 درصدی، 145 میلیارد تومان از این مبلغ صرف امور عمرانی در مدارس شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین با بیان اینکه از این مبلغ 83 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و 57 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تأمین شده است، ادامه داد: همچنین تعهدات خیران استان برای ساخت مدرسه در این مدت مبلغ 127 میلیارد تومان بوده که با تخصیص 80 درصدی مبلغ 97 میلیارد تومان از این تعهدات صرف مدرسه‌سازی شده است.

حیدری با بیان اینکه مقایسه اعتبارات دولتی با کمک‌های خیران قابل تأمل است، عنوان کرد: با کمک‌های خیران احداث تعدادی سالن ورزشی، زمین چمن مصنوعی و طبیعی، 100 مدرسه نمونه دولتی، آمفی تئاتر و ثبت اسناد مدارس به انجام رسیده و 45 میلیارد تومان نیز صرف تعمیر و تجهیز مدارس شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین با اشاره به اجرای 75 طرح تخریب و بازسازی تمام مدارس فرسوده استان با 30 میلیارد تومان اعتبار، ادامه داد: همچنین 80 مدرسه نیز با اعتبار 10 میلیارد تومان مقاوم‌سازی شده است که این آمار یک پنجم کل مدارس استان قزوین را شامل می‌شود.

وی افزود: در افق 20 ساله باید 600 مدرسه در استان تخریب و بازسازی و 400 باب مقاوم‌‌سازی شود که این آمار در افق 10 ساله برای تخریب و بازسازی مدارس 400 مورد و در زمینه مقاوم‌سازی 250 مورد است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین یادآور شد: اجرای این برنامه‌ها در افق 20 ساله نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار است و در افق 10 ساله به 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حیدری عنوان کرد: در صورتی که اعتبارات طبق روال معمول به این اداره‌کل تزریق می‌شد، مشکلی در دستیابی به برنامه‌های یاد شده به وجود نمی‌آمد؛ اما کاهش ناگهانی اعتبارات در سال‌های 91 و 92 برنامه‌ریزی‌های اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین خاطرنشان رد: هم‌اکنون 65 طرح مدرسه‌سازی در سراسر استان نیمه‌کاره است که 25 مورد از آنها از 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند و تکمیل آنها به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی بیان کرد: مناطق پونک، ملاصدرا، سورتک در حال حاضر هیچ‌گونه مدرسه دولتی ندارد و ساکنان آن به ناچار باید از مدارس قدیمی اطراف یا غیرانتفاعی استفاده کنند.

در این نشست آیت‌الله هادی باریک‌بین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، داوود محمدی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، روح‌الله عباسپور و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار، منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی وی، فرمانداران استان، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش، حمیدرضا قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان استان قزوین حضور داشتند.

انتهای پیام/77011/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول