اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد

برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز آبیک در سال آینده

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز این شهرستان در هفته نخست اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز آبیک در سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وجود شرکت‌های تولیدی، کارخانجات متعدد صنعتی و دام و طیور در نظر داریم در نشستی با مسئولان شهرستان آبیک، از ظرفیت وجودی آنها در جشنواره خیران مدرسه‌ساز به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به نیاز شدید به فضاهای آموزشی در شهرستان آبیک به ویژه در مسکن مهر و تخریبی بودن تعدادی از مدارس این شهرستان سعی می‌کنیم در سوق دادن خیران به سمت نوسازی مدارس و احداث مدارس جدید گام برداریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: این شهرستان طی چهار سال اخیر به دلیل وجود افراد خلاق، خیر و دید فرهنگی مسئولان، در استان قزوین و حتی در سطح کشوری در برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز و جذب خیران رتبه برتر کسب کرده است.

نوروزی با اشاره به هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش (24-30 دی ماه) بیان کرد: قانون این شورا ارزشمندترین قانون پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بسیار مؤثر بوده است.

وی اضافه کرد: اگر شورای آموزش و پرورش تشکیل نمی‌شد و مسئولان تصمیمات و اقدامات لازم را اخذ نمی‌کردند، آموزش و پرورش در بسیاری از کارهایش می‌ماند و با چالش مواجه می‌شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک تصریح کرد: مسئولان این شهرستان از زمان تشکیل شورای آموزش و پرورش از ظرفیت قانونی خود به نحو احسن به آموزش و پرورش کمک کرده‌اند.

نوروزی افزود: شورای آموزش و پرورش به دلیل برگزاری جلسات مستمر ماهانه و نیز تصویب مصوبات متعدد و اجرایی شدن آن مصوبات از موفق‌ترین شوراهای آموزش و پرورش استان قزوین است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اضافه کرد: با توجه به وجود تنگناهای مالی در آموزش و پرورش این شهرستان، شورای آموزش و پرورش با أخذ تصمیمات مناسب و ارائه راهکارهای لازم، به نحو مطلوب آموزش و پرورش را در پیشبرد برنامه و اهدافش یاری رسانده است.

وی با اشاره به عدم تخصیص اعتبارات و نبود حتی یک ریال سرانه آموزشی به مدارس شهرستان آبیک اذعان داشت: آموزش و پرورش این شهرستان با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی انجام شده از سوی شورای آموزش و پرورش، توانست امسال دو رتبه آموزشی در استان قزوین کسب کند و رتبه‌ خود را از هفت به پنج ارتقا یابد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اضافه کرد: گرچه امکانات و کمک‌های مالی دستگاه‌های اجرایی برای آموزش و پرورش مؤثر بوده ولی انگیزه، وحدت و درک صحیح مسئولان از موضوعات آموزش و پرورش در کمک به این اداره راهگشا بوده است.

نوروزی با اشاره به برگزاری امتحانات دی ماه در مدارس شهرستان آبیک بیان کرد: امتحانات نهایی در حوزه دختران و پسران و امتحانات داخلی به خوبی برگزار شده است.

وی ادامه داد: در روند برگزاری امتحانات در مدارس شهرستان آبیک هیچ‌گونه خلل، قصور، تخلف و اشکالی ایجاد نشده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک به اجرای طرح تحقیقاتی محیط بهداشت مدارس این شهرستان با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اشاره و خاطرنشان کرد: برای اجرای این تحقیق پرسشنامه‌هایی به مدارس ارسال شده و معتقد هستیم این تحقیق نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

نوروزی از نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس شهرهای آبیک و خاکعلی خبر داد و گفت: در دهه فجر برگزاری نشست‌های مختلف در خصوص انقلاب و نمایشگاه‌های مختلف در مدارس را در دستور کار داریم.

این مسئول ادامه داد: شناساندن انقلاب و دستاوردهای آن به دانش‌آموزان از وظایف ذاتی آموزش و پرورش است که در دهه فجر این امر پررنگ‌تر تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/77006/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول