اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به رویکرد مسئولان

امنیت سرمایه‎گذاری در جیرفت تضمین شده است

با توجه به رویکرد مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان جیرفت به جرات می‌توان گفت در این منطقه امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

امنیت سرمایه‎گذاری در جیرفت تضمین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، منطقه جنوب کرمان دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی در بخش‌های مختلف کشاورزی، معادن، اقتصادی، نیروی انسانی، گردشگری، تاریخی و ... است.

شکوفایی این توانایی و ظرفیت‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و این سرمایه‌گذاری‌ها نیز به تبع خود در پی ایجاد امنیت تحقق پیدا می‌کند.

تامین امنیت این سرمایه‌گذاری‌ها وظیفه نهاد قوه‌ قضائیه است البته در این زمینه نیروی انتظامی نیز تاثیر بسیار مطلوبی دارد و می‌تواند سرعت روند سرمایه‎گذاری را افزایش دهد.

با توجه به اینکه بهره‌برداری از معادن و توسعه بخش کشاورزی نقش موثری در توسعه اقتصادی شهرستان جیرفت دارد بنابراین باید با تمام توان امنیت سرمایه‌گذاران در این حوزه‌ها فراهم شود.

دولت در چند سال اخیر حمایت‌های بسیار خوبی در زمینه سرمایه‎گذاری از بخش خصوصی در این منطقه انجام داده است که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در زمینه تامین امنیت سرمایه‌گذاری در منطقه اظهار داشت: با جدیت از سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال حمایت می‌کنیم و با تامین امنیت در منطقه زمینه‌های سرمایه‌گذاری را ارتقا می‎دهیم.

مجید رستمی با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت در جیرفت امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، تصریح کرد: توسعه بخش خصوصی و سرمایه‎گذاری در بخش‌های مختلف در راستای ایجاد اشتغال از دغدغه‌های مردم و مسئولان شهرستان به شمار می‎رود.

امنیت سرمایه‌گذاری دغدغه مسئولان قضایی جیرفت

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت سرمایه‎گذاری از دغدغه‎های مهم مسئولان قضایی شهرستان جیرفت است، افزود: سرمایه‎گذاری نیاز به امنیت پایدار دارد و از آنجا که سرمایه‎گذار قصد دارد با اطمینان سرمایه‎گذاری کند مسئولان نیز به دنبال امنیت پایدار برای سرمایه‎گذاران داخلی و خارجی هستند.

رستمی عنوان کرد: کسی که سرمایه‌گذاری می‌کند باید بداند که صاحب اول و آخر این سرمایه خود او است بنابراین ما به عنوان خدمتگزاران مردم در قلمرو اختیارات خود امنیت سرمایه‌گذاری را تضمین می‌کنیم و خود را موظف به حمایت از سرمایه‌گذاران می‌دانیم.

وی با بیان اینکه از سرمایه‎گذاری‎های مشروع و قانونی به صورت ویژه حمایت می‎کنیم، اظهار کرد: تشکیلات قضایی تاکنون به صورت ویژه و همه‎جانبه از سرمایه‎گذاران پشتیبانی کرده و برای آنان امنیت روحی و روانی ایجاد می‎کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: از تمام هموطنان داخل و خارج از کشور درخواست می‎کنیم از تمام ظرفیت‎های موجود در منطقه جنوب کرمان استفاده کرده و با خیال آسوده سرمایه‎گذاری کنند.

حمایت قاطع از سرمایه‎گذاران بخش‎های کشاورزی و معادن

رستمی تصریح کرد: همچنین از تولیدکنندگان و سرمایه‎گذاران به ویژه در بخش کشاورزی و معادن حمایت ویژه می‎کنیم زیرا تنها راه معاش مردم جنوب استان کرمان از راه کشاورزی تامین می‎شود.

وی منطقه جنوب استان کرمان را قطب کشاورزی کشور دانست و اظهار کرد: احداث صنایع تبدیلی و کارخانه‎ها و فراهم کردن زیرساخت‎ها برای صادرات محصولات کشاورزی باید مد نظر سرمایه‎گذاران قرار گیرد.

رستمی خاطرنشان کرد: در بخش معدن نیز سرمایه‎گذاری باید مشروط به احداث کارخانه‎های فرآوری، عدم خام‎فروشی مواد معدنی، گردش پولی مالی در منطقه، رعایت قوانین و مقررات به ویژه حقوق مالکان و مجاوران، عدم فروش معادن، نفی دلال‎بازی، به‎کارگیری کارگران بومی در صورت عدم نیاز به تخصص و ... باشد.

سرمایه‎گذاری ده‎ها شرکت بزرگ بین‎المللی در جیرفت

نماینده مردم شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: در سال گذشته و جاری ده‎ها شرکت بزرگ بین‎المللی در این دو شهرستان سرمایه‎گذاری کرده و بخشی از آن‎ها نیز هم‎اکنون در حال سرمایه‎گذاری هستند.

فرج‎الله عارفی امنیت این مناطق را بسیار بالا ذکر کرد و ادامه داد: با حضور سرمایه‎گذاران فرصت مناسبی برای حمایت و کمک به توسعه بخش‎های مختلف فراهم شده است.

انتهای پیام/80001/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول