اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس خبر داد

اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در 12 روستای فردوس

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس از اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در 12 روستای این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در 12 روستای فردوس

سیدمحمود میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال به منظور حداکثر اطمینان از بالا بودن ایمنی کودکان نسبت به ورود احتمالی ویروس فلج اطفال از کشورهای همسایه انجام می‌شود.

وی گفت: نوبت نخست این عملیات از 21 تا 25 دی‌ماه همزمان با هرمزگان، بم، کرمان، زاهدان، زابل، ایران‌شهر در خراسان جنوبی به صورت خانه به خانه و در مناطق تیم سیار اجرا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس افزود: واکسن مورد استفاده در این عملیات همانند سال گذشته، توسط موسسه رازی تولید شده است و به صورت رایگان به جامعه هدف ارائه می‌شود.

میرزایی تصریح کرد: مرحله دوم طرح واکسیناسیون فلج اطفال از 26 تا 30 بهمن‌ماه اجرا و کودکان زیر پنج سال طی دونوبت این واکسن را دریافت می‌کنند.

اجرای واکسیناسیون فلج اطفال توسط 5 تیم در فردوس

وی یادآور شد: طرح واکسیناسیون فلج اطفال توسط پنج تیم و چهار نفر ناظر در 12 روستای سطح شهرستان فردوس اجرا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس تعداد افراد واجد شرایط دریافت واکسن فلج اطفال در این شهرستان را 134 نفر اعلام کرد و گفت: کودکان زیر پنج سال در مناطق تیم سیار، زندان و روستاهای حسین‌آباد، طاهر‌آباد، ابراهیم‌آباد، کجه و چاهنو و نیز روستاهای زیر پوشش تیم سیار مرکز برون از مناطقی هستند که واکسن فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون فلج اطفال هر ساله در کشور اجرا می‌شود، اذعان داشت: این طرح در حال حاضر از ساعت هشت صبح تا 14 بعدازظهر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/69007/غ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول