اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه تخصصی بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی:

طرح ریشه‌کنی فلج اطفال در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

مدیرگروه تخصصی بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی از اجرای طرح ایمن‌سازی در برابر فلج اطفال از 21 تا 25 دی ماه جاری در خراسان‌ جنوبی خبر داد.

طرح ریشه‌کنی فلج اطفال در خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود

مجید شایسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: مرحله نخست عملیات ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در خراسان جنوبی اجرا می‌‌شود.

وی با بیان این‌که ویروس فلج اطفال چندین سال است که در کشورهای مجاور ایران در گردش است، ادامه داد: گردش این ویروس وحشی در ایران قطع شده است و برای ریشه‌کن کردن کامل آن لازم است که این طرح در کشور انجام شود.

فعالیت 7 تیم سیار پزشکی در استان

مدیرگروه تخصصی بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی با اشاره به این‌که مرحله نخست این طرح از 21 دی‌ماه جاری در استان آغاز و تا 25 دی‌ماه نیز ادامه دارد، تصریح کرد: این مرحله شامل تمام متولدان 21 دی‌ماه 87 تا 25 دی‌ماه سال جاری می‌شود.

شایسته از اجرای این طرح در چهار شهرستان استان خبر داد و افزود: نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه از جمله این شهرستان‌ها هستند.

وی با بیان این‌که این طرح در همه مناطق زیر پوشش تیم‌های سیار پزشکی نیز اجرا می‌شود، اذعان داشت: در حال حاضر هفت تیم سیار در روستاهای دورافتاده و صعب‌العبور خراسان جنوبی در حال خدمت‌رسانی به بیماران می‌باشند.

واکسینه‌شدن 23 هزار نفر در برابر فلج اطفال

مدیرگروه تخصصی بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی مهاجران خارجی ساکن در اردوگاه‌ها و خارج از آن، خانواده‌های ساکن در حاشیه شهرها و کودکان زیر پنج سال را از جمله گروهای هدف طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح 22 هزار و 855 نفر در مقابل بیماری فلج اطفال واکسینه می‌شوند.

شایسته با اشاره به همکاری 529 نفر در اجرای طرح ایمن‌سازی در برابر فلج اطفال، متذکر شد: این افراد در غالب 269 تیم به مناطق هدف اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین برای انجام این طرح از 97 وسیله نقلیه استفاده می‌شود.

مدیرگروه تخصصی بیماری‌های مرکز بهداشت خراسان جنوبی با بیان این‌که مرحله دوم این طرح نیز از 26 دی‌ماه جاری تا 30 بهمن اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد:  این مرحله شامل همه متولدان 21 دی‌ماه تا 30 بهمن 92 می‌شود.

انتهای پیام/69022/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول