اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

یاد شهدا نیاز امروز جهان است

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: یاد شهدا نیاز امروز جهان است به مقوله‌ بیداری اسلامی که طی چند سال اخیر در کشورهای مختلف روی داده است.

یاد شهدا نیاز امروز جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسن قدیری‌ابیانه ظهر امروز در نخستین یادواره‌ شهدای هنرمند قزوین که با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی و سازمان بسیج هنرمندان در سالن اجتماعات اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا نیازی به آن ندارند که ما یاد و خاطره‌ آنها را زنده نگهداریم ولی ما نیازمند آن هستیم.

وی با اشاره به تمهیدات مختلف دشمنان که در برهه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی به انجام رساندند، افزود: سال‌هاست آمریکا از مطرح بودن گزینه نظامی علیه ایران سخن به میان می‌آورد ولی آیا طی این سال‌ها جرأت پیدا کرده است به ایران حمله کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بیان کرد: دلیل آن واضح است، آنها دلاورمردی‌ها و رشادت‌های جوانان ایرانی را در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودند و اگر پس از جنگ تحمیلی جرأت تجاوز به ایران را نداشته‌اند، به دلیل آن است که تمام ملت ایران را به مثابه این شهیدان می‌بینند.

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: ما باید زندگینامه‌ شهیدان و انگیزه‌های شهدا را به رخ دشمنان بکشیم تا آنها بدانند که رودرروی چه ملتی و پیروان چه مکتبی قرار دارند.

عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بخش دیگری از سخنانش را به اهمیت و تأثیرگذاری هنر پرداخت.

وی عنوان کرد: برای تبلیغ اسلام در عرصه‌ جهانی، خنثی‌سازی تبلیغات دشمنان و همچنین وادار کردن دشمنان برای عقب‌نشینی از مواضع خود، نیاز است هنرمندان وارد عرصه شوند.

قدیری‌ابیانه بر ضرورت استفاده از ابزار هنر برای معرفی اسلام و آموزه‌های دینی از سوی هنرمندان تأکید کرد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و ایتالیا به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «حماسه‌ سیاسی و حماسه‌ اقتصادی» اشاره کرد و افزود: طی چند سال اخیر مقام معظم رهبری شعارهای سال را به مسایل اقتصادی معطوف کرده‌اند و این نشانگر اهمیت پرداختن به این مقوله‌ها در کشور است.

وی یکی از ضعف‌های موجود در عرصه‌ هنر امروز کشور را عدم توجه به مسایل اقتصادی عنوان کرد و در این خصوص گفت: به عنوان مثال ما در حوزه‌های مختلف چون اجتماعی، دینی، اعتقادی، به فراوانی شاهد سروده‌های مختلف شاعران هستیم ولی به همین میزان نیز در حوزه اقتصادی شعر گفته شده است.

قدیری‌ابیانه جنگ امروز دشمنان با ملت ایران را در حوزه اقتصادی یاد کرد و افزود: توصیه می‌شود هنرمندان و جوانان به سمت و سوی معیارها و ملاک‌هایی که زمینه‌ تحقق جهاد اقتصادی را فراهم می‌کنند سوق داده شوند.

اندیشه و فرهنگ غرب باید از سینما جدا شود

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، نماینده‌ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم گفت: ایرانیان در برخی از حوزه‌های هنری چون شعر و خوشنویسی سرآمد هستند ولی باید اذعان داشت بخشی از هنر ما چون سینما وارداتی است.

وی با اشاره به اثرگذاری هنر سینما بر مخاطبان افزود: سینما هنر جدیدی بوده و فکر و اندیشه‌اش برای غربی‌هاست.

نماینده‌ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نباید در اختیار اندیشه غرب باشیم، سینمای غرب را مظهر ترویج فساد در دنیا اعلام کرده و بر ضرورت بهره‌گیری از فرهنگ اسلام در این عرصه تأکید کرد.

یادواره‌ی شهدای هنرمند در مظلومیت قرار دارد

داوود محمدی نماینده‌ مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی وظیفه‌ هنرمندان را برجسته کردن زیبایی‌های مکتب الهی دانست.

وی مظهر جمال مطلق را، ذات پروردگار دانست و ادامه داد: این هنر شهیدان بود که از خاک به افلاک رفته و زیبایی‌های طبیعی و ماورای طبیعی را در جامعه متجلی کردند و این اوج هنر متعالی است.

وی به اهمیت و جایگاه هنر و تأثیرگذاری آن بر جامعه اشاره کرد و افزود: کسانی که در عرصه‌ خوشنویسی، نقاشی، موسیقی و تئاتر گام برمی‌دارند، حرکت‌های ماندگاری در جامعه ترسیم می‌کنند که شاید جز با استفاده از زبان هنر نمی‌توان این اثرگذاری را شاهد بود.

محمدی عنوان کرد: شهدای هنرمند همانند هنرمندان در مظلومیت قرار دارند، چراکه پس از گذشت سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی یادواره‌ شهدای هنرمند قزوین امسال برگزار می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم تعدادی از خانواده‌های شهدای هنرمند استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/2667/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول