اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

شهدای عملیات کربلای 5 از امتیازات خاصی برخوردارند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: عملیات کربلای 5 و شهدای این عملیات از ویژگی‌ها و امتیازات خاصی برخوردار هستند.

شهدای عملیات کربلای 5 از امتیازات خاصی برخوردارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای عملیات کربلای 5 ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات کربلای 5 و 3 هزار شهید سرافراز استان زنجان اظهار داشت: عملیات کربلای 5 یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: در بین عملیات‌های مختلف اجرا شده در دوران هشت سال دفاع مقدس عملیات کربلای 5 و شهدای این عملیات از ویژگی‌ها و امتیازات بیشتری برخوردار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه همه شهیدان در نزد خداوند متعال عزیز و بزرگ هستند، افزود: عملیات کربلای 5 از شرایطی خاص و ویژه برخوردار بود.

این مسئول با اشاره به اینکه عملیات کربلای 5 در چند مرحله اجرا شد، گفت: تعدادی از این مرحله‌ها با موفقیت اجرا نشد و شرایط بسیار سخت و دشواری داشت.

خاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری عملیات کربلای 5 را لیله‌القدر شب‌های شهدای دوران دفاع مقدس نامگذاری کردند، ادامه داد: ایشان می‌فرمایند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کربلایی و حسینی بودن را در عملیات کربلای 5 تمرین کردند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس در همه عرصه‌ها حضور داشتند، اذعان داشت: ایشان می‌توانند قضاوت جامعی در این زمینه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: شهدای استان زنجان بیشترین آمار شهدا را در عملیات کربلای 5 داشته است.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس چهره‌های جوانی داشتند، اذعان داشت: شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در سنین کم به درجه شهادت نائل شدند.

خاتمی آرامش و آسایش امروز کشورمان را مرهون شهدای دفاع مقدس دانست و بیان داشت: امروز دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران، بازاریان، کشاورزان و همه آحاد جامعه با آسایش برای آبادانی کشورمان تلاش می‌کنند و تکلیف اجتماعی خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه به خاطر فداکاری و از جان گذشتگی شهدای دفاع مقدس در آسایش و آرامش زندگی می‌کنند، گفت: ملت ایران نباید مردانگی و جوانمردی شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را فراموش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: این شهدا زندگی، والدین و فرزندان خود را دوست داشتند اما به خاطر حفظ دین اسلام جان خود را در راه حفظ آرمان‌های انقلاب فدا کردند.

این مسئول به دانش‌آموزان توصیه کرد خاطرات و وصیت‌نامه شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را مطالعه کنند و اضافه کرد: با این اقدام دانش‌آموزان با افکار شهدای دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

خاتمی استقلال جامعه امروز را به برکت خون شهدای دفاع مقدس دانست و افزود: بزرگداشت این شهدا برای اخلاق، عزت، شرف و سربلندی کشورمان است.

انتهای پیام/73008/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول