اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید قزوین خبر داد

ساماندهی 272 گلزار شهدای استان قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان قزوین گفت: 272 گلزار شهدا در سطح استان قزوین تاکنون ساماندهی شده است و 16 گلزار نیز در مرحله ساماندهی قرار دارد.

ساماندهی 272 گلزار شهدای استان قزوین

نادر نصیری در حاشیه نشست حلقه صالحین بنیاد شهید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: نشست‌های شجره طیبه صالحین بسیج روزهای دوشنبه هر هفته پیرامون سبک زندگی اسلامی برگزار و در این حلقه‌ها علاوه بر مباحث اخلاقی و تربیتی متناسب با شرایط فعالیت‌های دسته‌جمعی مانند: ورزش، زیارت، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و اردو نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، ارتقای رشد تربیتی، معرفتی، بصیرتی، مهارتی و ایجاد همبستگی را جزو ویژگی‌های ساختاری حلقه‌های تربیتی صالحین برشمرد و افزود: تفسیر موضوعی، قرائت قرآن، آموزش معرفتی و بصیرتی جزو اصول شجره طیبه صالحین است.

نصیری با بیان اینکه بیان مسایل اخلاقی، رفتاری و داشتن اخلاق در پاسخگویی به شبهات امری ضروری است، ابراز داشت: آنچه برای نسل جوان اهمیت دارد توجه به گسترش فضاهای فرهنگی و دینی مرتبط با ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین با اشاره به اهتمام بنیاد شهید برای اشاعه ایثار در قزوین ابراز داشت: در همین راستا و به همت معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین حسینیه شهید دهکی در روزهای گذشته در روستای محمودآباد الموت شرقی افتتاح شده است.

نصیری از ساماندهی 72 درصدی گلزارهای شهدای استان قزوین خبر داد و افزود: 272 گلزار در سطح استان قزوین تاکنون ساماندهی شده است و 16 گلزار نیز در مرحله ساماندهی قرار دارد که البته کمبود اعتبارات روند این ساماندهی را کند کرده است و در حال حاضر استان قزوین از 378 گلزار شهدا و 2 هزار و 741 مزار شهید برخوردار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از افتتاح واحد کودک و نوجوان مرکز فرهنگی گلزار شهدای قزوین خبر داد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان کودکان و نوجوانان را جزو اهداف این افتتاح برشمرد.

نصیری با بیان اینکه نسل نوجوان به عنوان آینده‌سازان جامعه‌ دست پرتوان نظام اسلامی هستند، ابراز داشت: برنامه‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی دشمنان برای به انحراف کشیدن کودکان و نوجوانان امروز تشدید شده است و وظیفه نهادهای فرهنگی است تا ضمن اجرای برنامه‌های خاص مانع این انحراف شده و افرادی سالم برای آینده جامعه تربیت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ارتقای سطح آموزشی و علمی ایثارگران و دانشجویان شاهد را جزو اولویت‌ها دانست و اظهار داشت: در همین راستا مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران از بهمن ماه سال جاری در 10 رشته و دو مقطع کاردانی و کارشناسی ثبت نام به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/77005/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول