اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:

کتاب شهدای انقلاب در کردستان تدوین می‌شود

معاون پژوهش و ارتباط فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از تدوین کتاب 32 شهید انقلاب این استان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

کتاب شهدای انقلاب در کردستان تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن مرادی ظهر امروز در نخستین جلسه کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان که در سالن جلسات کمیته امداد استان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: زندگی‌نامه 32 شهید این استان که از 15 خرداد 42 همزمان با آغاز حرکت‌های انقلابی ملت ایران تا 22 بهمن 57 و پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیده‌اند به مناسبت دهه فجر تدوین می‌شود.

وی از برگزاری برنامه مهمانی لاله‌ها به صورت ویژه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سقز خبر داد و گفت: 3 استان به عنوان استان‌های نمادین در بحث شهدا انتخاب شده‌اند.

به گفته معاون پژوهش و ارتباط فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، شهرستان سقز نیز به عنوان نماد شهدای اهل سنت انتخاب و 17 بهمن ماه برنامه مهمانی لاله‌ها با حضور مسئولین استانی و خانواده شهدا به صورت ویژه در این شهرستان برگزار می‌شود.

مرادی از برگزاری اختتامیه یادواره 415 شهید دانش‌آموز استان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: برگزاری یادواره شهدای 28 دی ماه و همچنین یادواره 32 شهید انقلاب از دیگر برنامه‌های دهه فجر در استان است.

وی تصریح کرد: دیدار مسئولین و مدیران بنیاد شهید استان با نماینده ولی‌فقیه در کردستان و دیدار با امامان جمعه و جماعت در سطح شهرستان‌ها، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و برگزاری مهمانی لاله‌ها در شهرستان‌های مختلف استان از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید استان با مشارکت و همراهی سایر دستگاه‌ها و ادارات در گرامیداشت دهه فجر است.

معاون پژوهش و ارتباط فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از برنامه‌ریزی برای یادواره شهدای روستایی به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: اقدامات و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده و امیدواریم در ایام‌الله دهه فجر شاهد برگزاری چندین یادواره شهید روستایی در سطح استان باشیم.

مرادی با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف با اولویت حضور مردم را ضروری دانست و گفت: با توجه به استقبال مردم از جنگ‌های شادی توجه به برگزاری این نوع برنامه‌ها باید در اولویت کمیته و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان قرار گیرد.

وی بر کیفی‌سازی برنامه‌های دهه فجر تاکید کرد و گفت: در برگزاری برنامه‌ها نباید نگاه اعضای کمیته تنها به افزایش آمار خلاصه شود.

تنوع و نوآوری در برنامه‌ها، تلاش در راستای ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت حداکثری مردم، مستندسازی برنامه‌ها، برگزاری یک ویژه‌برنامه با حضور تمام اعضای کمیته، ارسال به موقع مستندات برنامه‌های برگزار شده شامل عکس و تصویر به دبیرخانه کمیته و مشارکت در برنامه‌ها از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/79002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول