اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف خوانسار خبر داد

ثبت موقوفه جدید در اوقاف خوانسار همزمان با هفته وقف

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت:همزمان با گرامیداشت هفته وقف در روز شنبه چهاردهم دی ماه سال جاری موقوفه‌ جدیدی در این اداره ثبت شده است.

ثبت موقوفه جدید در اوقاف خوانسار همزمان با هفته وقف

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت هفته وقف در روز شنبه چهاردهم دی ماه سال جاری موقوفه‌ جدیدی در این اداره ثبت و وقف بر مسجد ولی عصر این شهرستان گردید. 

وی تصریح کرد: به منظور تعالی و رشد کمی و کیفی موقوفات در این شهرستان و در راستای ترویج سنت ماندگار وقف در طول سال، بالاخص در هفته وقف ؛ یک قطعه باغ شامل درختان مثمر از جمله گردو و آلو و غیر مثمر از جمله صنوبر وقف شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار ادامه داد: این وقف توسط خیر نیک‌اندیش حاج اسدالله جهانگیری حسب الوصیه مرحوم والدشان حاج محمدرضا جهانگیری به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: متراژ تقریبی این موقوفات چهار هزار مترمربع و ارزش تقریبی 400میلیون ریال برآورد شده است. نصیرالاسلامی افزود:این موقوفه  در هفته وقف، با نیت تأمین هزینه‌های جاری، عمرانی و روضه‌خوانی مسجد حضرت ولی‌عصر محله عمادیه شهر خوانسار به ثبت رسید.

وی بیان کرد: اداره اوقاف و امر خیریه شهرستان خوانسار علاوه بر پیگیری ثبت موقوفات جدید به دنبال جذب سرمایه‌گذاری بخش‌های مختلف از جمله بخش خصوصی جهت افزایش بهره وری اقتصادی در راستای نیت واقفان و همچنین ثبت موقوفات پراکنده‌ای که در اوقاف پرونده نداشته و ثبت نیستند در جهت تثبیت موقعیت آنها و در ادامه به دنبال احیاء آنها است.

انتهای پیام/63001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول