اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی تاکید کرد

ارتباط مستمر مجموعه اوقاف با علماء و روحانیون

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بر ارتباط مستمر مجموعه اوقاف با علماء و روحانیون تاکید کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای حوزه‌های علمیه استان بتوان در جهت ترویج هرچه بیش‌تر فرهنگ وقف در استان تلاش کرد.

ارتباط مستمر مجموعه اوقاف با علماء و روحانیون

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام علی مصائبی صبح امروز به همراه معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه با حضور در مرکز مدیریت استان آذربایجان غربی با حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیرکل و معاونین حوزه‌های علمیه استان آذربایجان غربی دیدار کرد.

در این دیدار مصائبی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی، بر لزوم همکاری این دو نهاد دینی و ارزشی با یکدیگر تاکید کرد.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ارائه و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اداره اوقاف توانسته است اعتماد مردم را نسبت به خود جلب کند.

ثبت 55 موقوفه جدید در آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از ثبت 55 موقوفه جدید خبر داد و اظهار داشت: با روند پیش رو پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد موقوفات استان نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یابد.

وی اضافه کرد: امروز در تمام شهرستان‌های استان اداره اوقاف وجود دارد و تمام موقوفه‌ها، درآمدها و هزینه‌ها به صورت الکترونیکی و آنلاین ثبت می‌شوند.

مصائبی در ادامه ضمن تقدیر از کارکنان ادارات اوقاف استان به کسب عنوان اداره برتر کشوری در سال 91 از سوی این اداره کل اشاره کرد و افزود: این اداره کل موفق شده است تاکنون بیش از 80 درصد از برنامه‌ها و طرح‌های ابلاغی از سوی سازمان اوقاف کشور را تحقق بخشد.

وی به کارکرد حوزه فرهنگی اداره اوقاف اشاره و عملکرد این اداره کل را در حوزه فعالیت‌های فرهنگی همچون برگزاری مسابقات قرآن، برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها و کنگره‌های مختلف مطلوب ارزیابی کرد.

مصائبی افزود: استان آذربایجان غربی ظرفیت‌های بسیار بالایی در عرصه‌های دینی و قرآنی دارد چنان که در عرضه ثبت‌نام حافظان قرآن در مسابقات قرآن ، این استان مقام پنجم کشوری را کسب کرد.

وی به درخشش نخبگان قرآنی استان در رقابت‌های ملی و بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: سه سال گذشته آذربایجان غربی در رقابت‌های قرآنی جزو برترهای کشور بوده است، امسال نیز در رشته قرائت قرآن، آقای وکیلی توانستند رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را از آن خود کند و این افتخار بزرگی برای استان و مجموعه‌های قرآنی استان به حساب می‌آید.

مصائبی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای حوزه‌های علمیه استان و ارتباط مستمر اداره کل اوقاف با علما و روحانیون بتوان در جهت ترویج هر چه بیش‌تر فرهنگ وقف در استان تلاش کرد.

انتهای پیام/61009/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول