اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف دامغان خبر داد

ساماندهی همکاری اوقاف با دیگر دستگاه‌های اجرایی در دامغان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: بهینه‏سازی و ساماندهی همکاری با دیگر دستگاه‌های اجرایی در دستور کار سازمان اوقاف‌ و ‌امور خیریه کشور قرار دارد.

ساماندهی همکاری اوقاف با دیگر دستگاه‌های اجرایی در دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‌الاسلام جاهد نجفی‌عمران هم‏زمان با هفته وقف، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره اوقاف و‌ امور خیریه دامغان و پنج دستگاه اجرایی این شهرستان با اشاره به شعار امسال هفته وقف با عنوان «همه واقف باشیم»، بر ترویج این سنت حسنه تاکید کرد.

وی اظهار کرد: این تفاهم‏نامه برای نخستین بار در سطح شهرستان دامغان با هدف اشاعه بیش از پیش فرهنگ وقف و استفاده از همه ظرفیت موجود برای حفظ موقوفات منعقد می‌شود.

نجفی‌عمران خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه نهادهای متصدی امور فرهنگی و اجتماعی، نگاه جامعه به موضوع وقف و فعالیت در حوزه فرهنگ را بهبود بخشیم و روند کم‌توجهی به این امور را اصلاح کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با بیان اینکه دین مقدس اسلام تأکید بسیاری بر اهتمام به سنت وقف دارد، افزود: این سنت الهی برآمده از فطرت پاک انسانی و تجلی ارزش‌های متعالی اسلامی است که پرداخت صحیح به آن بسیاری از مشکلات و ناهنجاری موجود در جامعه را از بین می‌برد.

نجفی‏عمران با اشاره به اینکه بهینه‏سازی و ساماندهی همکاری با دیگر دستگاه‌های اجرایی در دستور کار سازمان اوقاف‌ و ‌امور خیریه کشور قرار دارد، تصریح کرد: تقویت همکاری شایسته بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان دامغان و اداره اوقاف و ‌امور خیریه بدون تردید دستاوردهای خوبی را در راستای ترویج فرهنگ وقف، حفاظت و حراست از موقوفات، استفاده از سنت وقف برای پیشبرد فعالیت‌های حوزه دین و فرهنگ به دنبال دارد.

636 موقوفه شهرستان دامغان در بخش‏های تجاری وجود دارد که به مردم خدمات‏رسانی می‏کنند.

همچنین 29 موقوفه در حوزه آموزشی، یک هزار و 166 موقوفه در حوزه کشاورزی، پنج موقوفه در حوزه بهداشت و درمان، 16 موقوفه در حوزه صنعت و 78 موقوفه دیگر در حوزه اجتماعی و فرهنگی شهرستان و تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان فعالیت دارند.

شهرستان دامغان یک‌هزار و 58 موقوفه، 6 هزار و 50 رقبه، 198 مسجد، 14 حسینیه و 38 بقعه متبرکه دارد.

هفته گرامیداشت وقف از 9 تا 16 دی ماه سال‏جاری بوده و شعار این هفته با عنوان «همه واقف باشیم»، نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2249/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول