اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

بدنه اجرایی اوقاف نیازمند تقویت است

امام جمعه ابرکوه خواستار توجه جدی به تقویت اوقاف برای حضور در زمینه حفظ حقوق موقوفات شد.

بدنه اجرایی اوقاف نیازمند تقویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی ظهر امروز در همایش «همه واقف باشیم» در امامزاده احمد (ع) ابرکوه، در مورد توجه به وقف در کشور اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما تاکنون چندان توجهی به امور موقوفه و وقفیات و مدیریت مطلوب بر آنها اعمال نشده و تنها در چند سال اخیر با حسن تدبیر ریاست جدید اوقاف کشور، برنامه‌ها به صورت نظام‌مند و متمرکز در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه برنامه‌ها و طرح‌های خوبی از طرف مسئولان کشوری اوقاف در حال انجام است، اما اجرایی شدن آنها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها زمان زیادی را طلب می‌کند.

حسینی در مورد این مشکل خاطرنشان کرد: مشکل مشهود بدنه اوقاف در این زمینه، ضعف در نظام اجرایی کار و مأموریت‌ها است که مشکلی کشوری است و در یک نگاه، علت آن کاستی‌ها و کمبودهای نیروی انسانی در مجموعه ادارات اوقاف است.

وی ادامه داد: موقوفات در سطح شهرستان‌ها بسیار فراگیر و گسترده است و با تعداد و نیروی کم نمی‌توان حقوق آنها را احیا کرد.

حسینی یادآور شد: جذب نیرو و اعتبار باعث توانمندی اجرایی ادارات اوقاف برای ادای بهتر دین به موقوفات است.

حسینی در مورد تلاش‌های قرآنی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابرکوه نیز اظهار داشت: پشتکار اوقاف برای توجه به قرآن‌پژوهان و کسانی که برای ترویج قرآن و آموزه‌های دینی تلاش می‌کنند، اقدامی در خور شان و قابل تحسین است.

به گزارش فارس، در این مراسم از 80 نفر از منتخبان سی و ششمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل و همچنین هجدهمین دوره مسابقات اذان در مرحله شهرستانی و همچنین برخی از نونهالان شرکت‌کننده در این مسابقات با حضور مردم و مسئولان تجلیل شد.

انتهای پیام/2464/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول