اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بابل:

بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی اوقاف بابل احداث می‌شود

رئیس اوقاف و امور خیریه بابل با اشاره به اینکه طرح جامع بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی، رفاهی، پژوهشی و ورزشی اوقاف بابل در حال تهیه است، گفت: به ‌زودی این پروژه در بابل کلنگ‌زنی می‌شود.

بزرگ‌ترین مجتمع فرهنگی اوقاف بابل احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، جعفر صفری عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی بابل با تسلیت رحلت پیامبراکرم(ص)و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) وامام رضا (ع) افزود: رسالت اوقاف بزرگ و مهم است اما بدون همراهی و همکاری رسانه‌ها نمی‌توان به اهداف مهم خود دست یابد.

وی با اشاره به اینکه امورات بقاع متبرکه به دو دسته فرهنگی و اجتماعی و امور موقوفات تقسیم شده است، اظهار داشت: برنامه مودت، آرامش بهاری، یاس نبوی، نشاط معنوی، ضیافت الهی مختص ماه رمضان، جشن ولایت و اکمال دین نبوی، بصیرت عاشورایی محرم، راه‌اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی تمام مراسم‌ها از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اوقاف بابل است.

صفری بیان داشت: از جمله طرح‌های بزرگی که از سوی مقام معظم رهبری به اوقاف کشور ابلاغ شده بحث حافظان قرآن بوده است که سهمیه شهرستان بابل از این طرح یک‌هزار و400 نفر بوده که این طرح در بابل اجرا شده است.

وی از اجرای 40 پروژه عمرانی اوقاف بابل در سال‌ جاری خبر داد و افزود: بعضی از این پروژه‌ها از صفر تا 100 درصد، تعدادی 70 درصد و تعدادی نیز 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس اوقاف بابل از کسب رتبه نخست گروه تواشیح بابل در مسابقات سراسری خبر داد و بیان داشت: اعضای این گرو تواشیح به عنوان تشویقی به مکه مکرمه اعزام شدند.

صفری بیان داشت: در بحث موقوفات نیز شهرستان بابل با 460 مسجد،460 تکیه و حسینیه، 99 بقعه، 2 هزار و 100 موقوفه و 36 هزار رقبه دارای سند استیجاری است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد موقوفات بابل و نیات واقفان صرف عزای حسینی می‌شود، اذعان داشت: این امر نشان از سر سپردگی مردم به امام حسین (ع) است.

وی تهیه سبد غذایی ماه مبارک رمضان برای اقشار مستضعف جامعه را یکی دیگر از برنامه‌های اوقاف بابل برشمرد و افزود: تهیه سبد غذایی شامل مرغ، برنج، روغن و چای با شناسایی و کمک ثروتمندان براساس نیات واقفان در حال انجام است تا مشکل محرومان جامعه رفع شود.

این مسئول تعمیرات اساسی مسجد کاظم بیگی، اجرای طرح ساماندهی امامزاده قاسم (ع) برای نصب گنبد و گلدسته، اعزام 220 طلبه حوزه علمیه خاتم‌الانبیا با همکاری امام جمعه بابل به مشهد مقدس  را از دیگر برنامه‌های اوقاف بابل برشمرد.

صفری به اجرای بزرگترین مجتمع  فرهنگی رفاهی و پژوهشی و ورزشی در بابل اشاره و تصریح کرد: طرح جامع این مجتمع در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان‌ در حال تدوین است.

وی گفت: این مجتمع شامل سالن همایش، کتابخانه دیجیتال، بیش از 20 مهمانسرا، سالن ورزشی رو باز و بسته،سالن بزرگ نمایشگاهی که در بابل وجود ندارد و استخر ورزشی به نام سیدالشهدا با تولیت اوقاف بابل بوده که در استان بی‌نظیر است.

صفری به مهم‌ترین اقدامات اداره اوقاف در هفته وقف اشاره و بیان داشت: دیدار با فرماندار و امام جمعه بابل،علما، زیارت پیامبر از راه دور در مدرسه خاتم الانبیا،وداع با سه شهید گمنام، غبارروبی مزار شهدا،دعای توسل در 10 بقعه،برپایی ایستگاه وقف در امامزاده قاسم، محفل انس با قرآن کریم در مسجد محدثین،دیدار با واقفان در قید حیات،دیدار مستمر از خانواده شهدا و جانبازان را از برنامه‌های هفته وقف برشمرد.

صفری اذعان داشت: برگزاری همایش بزرگ 250 نفری خادمان و متولیان اماکن متبرکه در 15 دیماه سال جاری در امامزاده هادی و مهدی در روستای تاج الدوله را از دیگر برنامه‌های اوقاف بابل عنوان کرد.

انتهای پیام/86009/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول