اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی هشت ماه گذشته صورت گرفت

پرداخت 453 میلیون ریال زکات توسط مردم محلات به کمیته امداد

مدیر کمیته امداد امام خمینی محلات از پرداخت 453 میلیون ریال زکات توسط مردم به این نهاد طی هشت ماه گذشته خبر داد.

پرداخت 453 میلیون ریال زکات توسط مردم محلات به کمیته امداد

غلامعلی رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طی هشت ماه سال جاری کمیته امداد محلات با همکاری روحانیون و مبلغان بالغ بر 453 میلیون ریال زکات پرداختی از سوی کشاورزان را جمع‌آوری کرده است.

وی تصریح کرد: بخشی از زکات جمع‌آوری شده صرف هزینه‌های مددجویان تحت پوشش این نهاد از جمله تهیه جهیزیه و امور مربوط به آن شده و بقیه در زمینه احداث طرح‌های عمرانی و عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی محلات با تاکید بر اینکه با پرداخت به موقع زکات و نهادینه شدن آن در جامعه فقر از جامعه بر چیده خواهد شد، ادامه داد: زکات فاصله طبقاتی را کم می‌کند و نه تنها اموال انسان را کم نمی‌کند، بلکه هزاران آثار و برکات آن در روایت‌های مختلف بیان شده است.

رفیعی تاکید کرد: اگر امر زکات و این تکلیف دینی به نحو احسن در جامعه اسلامی اجرا شود فاصله طبقاتی نخواهیم داشت و اگر زکات واقعا در جامعه به جا آورده شود فقیری وجود نخواهد داشت.

وی گفت: موضوع پرداخت زکات به عنوان یک واجب دینی علاوه بر افزایش مال و برکت بخشیدن به زندگی دنیا، ذخیره‌ای برای آخرت است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه زکات در جامعه و نقش آن در رفع فقر، گفت: این مهم نیازمند فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده از سوی روحانیون، مبلغان دینی و رسانه‌های ارتباط جمعی است.

به گفته وی همچنین طی 8 ماه سال ‌جاری بیش از 245 میلیون ریال به ‌عنوان سایر وجوهات امانی به این نهاد کمک شده است.

انتهای پیام/87010/ع20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول