اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

تحقق 150 درصدی تعهدات کمیته امداد کردستان در حوزه اشتغالزایی

مدیرکل کمیته امداد کردستان از تحقق 150 درصدی تعهدات این نهاد در زمینه اشتغالزایی به دبیرخانه اشتغال استان خبر داد.

تحقق 150 درصدی تعهدات کمیته امداد کردستان در حوزه اشتغالزایی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌‌نژاد ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی توسعه کارآفرینی که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سنندج برگزار شد اظهار داشت: این جلسه در راستای اجرای تفاهمنامه سه جانبه‌ای که بین کمیته امداد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاتر کاریابی در کشور منعقد و بستر اجرای آن در استان نیز فراهم شده است.

به گفته وی، ارائه آموزش‌های بازارمحور را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم مخاطبین را بر اساس نیاز بازار آموزش داده و زمینه ورود آنان را در بازار کار فراهم کنیم.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: بدون شک برای رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی در همه جوامع در داخل و خارج از کشور توسعه نیروی انسانی باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه منابع انسانی از توسعه منابع فیزیکی مهم‌تر است، تصریح کرد: توسعه نیروی انسانی بسترساز سایر توسعه‌ها خواهد بود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، توسعه نیروی انسانی توانمند نیازمند ارائه آموزش‌های لازم در حوزه‌های مختلف است.

عدم مهارت‌های کافی نیروی انسانی عامل اصلی افزایش نرخ بیکاری

این مسئول با تاکید بر اینکه عدم مهارت مهم‌ترین مشکل جوانان بیکار در کشور و استان ما است گفت: سیاست‌های کمیته امداد براساس نظام تحولی که در این نهاد در دهه چهارم فعالیت‌های آن دنبال می‌شود ارائه آموزش‌های لازم به جامعه هدف براساس نیاز و ظرفیت‌های موجود در بازار کار است.

به گفته موسی‌نژاد، با توجه به ساختار جدید، نگاه خدمات‌رسانی در امداد به نگاه توانمندسازی به جامعه هدف تغییر پیدا کرده و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیز بر همین اساس اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، توانمندسازی مددجویان زیرپوشش را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد دانست و افزود: توانمندسازی یکی از حرکت‌های نوین در کمیته امداد است که براساس راهبردهای سه وجهی پیوسته اجرا می‌شود.

تقویت فرهنگ کار و تلاش در مددجویان   

وی خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در توانمندسازی مددجویان مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل در حوزه فرهنگی در خانواده‌ها جایگزین کردن فضا و فرهنگ کار و تلاش به جای فرهنگ بیکاری اولویت امداد است.

این مسئول با بیان اینکه طی چند سال اخیر در زمینه اشتغال‌زایی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستیم، افزود: با وجود مشکلات اقتصادی در سال‌جاری شاهد تحقق 150 درصدی تعهدات به دبیرخانه اشتغال استان هستیم.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز در تلاش هستیم که توانمندسازی در کمیته امداد به عنوان یک الگو معرفی شود.

وی با تاکید براینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در حوزه توانمندسازی اقتصادی مددجویان است، تصریح کرد: اشتغال در کمیته امداد به عنوان یک فرایند تعریف شده است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد کردستان، این فرایند از استعدادیابی و آموزش آغاز و بعد از پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال بحث نظارت در اولویت قرار می‌گیرد.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به 17 هزار مددجو

این مسئول توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با بهره‌گیری از توان دستگاه‌های متولی در این حوزه را متذکر شد و بیان داشت: در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان نیز در سطح کشور رتبه دوم را کسب کردیم.

موسی‌نژاد اضافه کرد: در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیاز مخاطبین و بازار کار مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس جلو رفته‌ایم.

وی از ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بیش از 17 هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد در سال‌ گذشته خبر داد و متذکر شد: ارائه این آموزش‌ها نقش مهمی در تحقق اشتغال‌های مولد و پایدار در امداد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در پایان اظهار امیدواری کرد: نیروی مولد که در اختیار امداد قرار دارد با کمک همه فعالین این عرصه به سمت توانمندسازی هدایت شوند و خروج آنان از زیرپوشش خدمات کمیته امداد محقق شود.

انتهای پیام/79002/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول