اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار زنجان خبر داد

افزایش 80 درصدی جرایم راهنمایی و رانندگی در سال آتی

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان افزایش 80 درصدی جرایم راهنمایی و رانندگی در سال آتی خبر داد.

افزایش 80 درصدی جرایم راهنمایی و رانندگی در سال آتی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد‌رضا براتی عصر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان زنجان، اظهار داشت: کمربندی شمالی جدید در شهر زنجان تعریف شده است ولی متاسفانه با وجود گذشت سال‌های زیاد و عوض شدن چندین شهردار در زنجان این موضوع تعیین تکلیف نشده است. تعریف کمربندی جنوبی و اجرای آن نیز همواره یک مطالبه مهم در شهر زنجان بوده که این موضوع نیز سرنوشتی مشابه کمربندی شمالی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اتوبان 22 بهمن کمربندی شمالی شهر محسوب نمی‌شود، افزود: در حال حاضر این محور تنها یک پخش‌کننده است و شهر زنجان نیازمند تعریف و اجرای کمربندی جدید در شمال است تا مشکلات ترددی کاهش یابد. کمربندی جنوبی نیز باید در مکان جدید تعریف شود و تردد در جنوب شهر تسهیل شود.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان توسعه شهر زنجان را یادآور شد و تاکید کرد: تعریف محور جدید در شمال و جنوب شهر برای تسهیل ترافیک ضروری است و مدیریت شهری زنجان در این زمینه اهتمام جدی داشته باشد.

این مسئول به موضوع آموزش ترافیکی در شهر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در بسیاری از مواقع مسئولان برای کاهش مشکلات از ابزارهای اقصتادی و جریمه‌ای استفاده می‌کنند که این موضوع نه تنها در زنجان بلکه در کشور نیز جواب نداده است. باید در موضوع آموزش حقوق شهروندی و آموزش‌های مرتبط با ترافیک برای شهروندان زنجان اهتمام جدی صورت گیرد.

براتی خواستار هزینه‌کرد درست اعتبارات ردیف 20507 در شهرداری زنجان شد و تاکید کرد: متاسفانه این اعتبار آموزشی و فرهنگی که باید برای آموزش شهروندان هزینه شود با عنوان آموزش برای امور عمرانی مساجد هزینه می‌شود. لوایح شورای شهر در این زمینه رد شده است و باید نسبت به هزینه مناسب آن اقدام شود.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان با بیان اینکه توسعه آموزش و فرهنگ‌سازی توسط رسانه‌ها بسیار موثر است، افزود: مسئولان شهرداری می‌توانند با صرف هزینه درست از طریق صدا و سیما و رسانه‌های استان در راستای توسعه فرهنگی مردم اقدام کنند.

وی تاثیر این برنامه‌های تصویری در صدا و سیما را مناسب عنوان کرد و گفت: باید از ابزارهای فرهنگی برای توسعه فرهنگی شهروندان استفاده کرد. توسعه فرهنگ شهروندی در بخش‌هایی مانند ترافیک بسیاری از مشکلات را کاهش می‌دهد. انسان از عوامل مهم در بروز ترافیک است و باید نسبت به هزینه مناسب برای ارتقای فرهنگی آن اهتمام جدی داشت.

*افزایش 80 درصدی جرایم راهنمایی و رانندگی در سال آتی

براتی به جرایم راهنمایی و رانندگی در بودجه 93 دولت اشاره کرد و یادآور شد: در بودجه 93 دولت نسبت به سال 92 بیش از 80 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این میزان نسبت به سال 89 بیش از 300 درصد رشد دارد. افزایش میزان جرایم مطابق تجارب سال‌های اخیر تاثیری در کاهش مشکلات در این حوزه نداشته است و باید نسبت به توسعه فرهنگی مردم تلاش کرد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان به برخی مطالبات شورای ترافیک شهرستان زنجان از شهرداری طی سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: تعیین محدوده ترافیکی در شهر زنجان، تامین پارکینگ، مطالعه و ساماندهی ترافیکی مرکز شهر زنجان از جمله مطالبات سال‌های اخیر بوده است. تعیین محدوده ترافیکی شهر زنجان برای تردد اختصاصی تاکسی و تردد مناسب شهروندان از این طریق مورد توجه باشد.

وی تامین پارکینگ را از مشکلات مهم در شهر زنجان عنوان کرد و گفت: از بخش خصوصی برای توسعه پارکینگ کمک گرفته شود. نسبت به توسعه این پارکینگ‌ها نیز باید اهتمام جدی صورت گرفته است.

*افزایش نمایشگاه‌های اتومبیل و افزایش ترافیک در خیابان جاوید

براتی به مشکلات خیابان جاوید در شهر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر در این خیابان نظارتی بر صدور مجوز و فعالیت نمایشگاه‌های اتومبیل وجود ندارد و توسعه این فعالیت‌ها موجب افزایش تردد و ترافیک سنگین شده است. افزایش تعداد این نمایشگاه‌ها و مراجعه‌کنندگان به آن‌ها موجب تداخل در عبور و مرور و بروز ترافیک و گره‌های ترافیکی در این محور شده است.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار زنجان برخی توجیه‌ها در خصوص تقاطع غیرهم‌سطح سیدالشهدا(ع) را یادآور شد و گفت: انتقاداتی در این زمینه مطرح است، چراکه مدیریت کارها و برنامه زمانی باید از طریق مدیریت شهری زنجان صورت گیرد.

انتهای پیام/73007/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول