اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کرمان:

استاندار کرمان در گزینش مدیران دقت لازم را داشته باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: استاندار جدید کرمان برای گزینش مدیران باید دقت لازم را داشته باشد، زیرا وی باید افرادی با مسئولیت‌های سنگین را انتخاب کند.

استاندار کرمان در گزینش مدیران دقت لازم را داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری صبح امروز در دیدار مسئولان و رابطان گزینش استان کرمان اظهار داشت: در کشور باید این اصل اساسی قرآنی مورد توجه قرار گیرد و زمانی می‌خواهیم، شخصی را منصوب کنیم و یا به وکیل مجلس رأی دهیم این امر را با فکر و مشورت انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: توده مردم گاهی متوجه مسائلی می‌شوند که ما به عنوان خواص متوجه نیستیم و این موضوع موجب خوشحالی است.

امام جمعه کرمان بیان داشت: ولی‌فقیه در راس مملکت ما قرار دارد و تذکرهای لازم را می‌دهد و امام راحل هم در زمان حیات خود تذکرهایی را ارائه می‌کردند.

جعفری اذعان داشت: امام خمینی (ره) می‌فرماید «مردم و مسئولان باید مسئله تزکیه و تهذیب را فراموش نکنند» و در گزینش افراد علاوه بر تعهد، دین،‌ تقوا و احساس مسئولیت باید تخصص و توانمندی افراد را هم مدنظر قرار داد.

وی عنوان کرد:‌ مسئله گزینش در راس امور و همه موضوعات جامعه بشری است و اگر گزینش‌ها به نحو خوبی انجام شود، مشکلی در جامعه باقی نمی‌ماند و جامعه ما آرام و بهره‌مند از بسیاری از نعمت‌ها می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ابراز داشت: دخالت یک مسئول مانند امام جمعه در امور مدیران کاری اشتباه و در واقع دخالت دولت در دولت است.

جعفری اذعان داشت: ‌طی 33 سال گذشته که به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بوده‌ام، استانداران متعدد با افکار و سلایق مختلف روی کار آمده‌اند و رفته‌اند و من به غیر از نصیحت، ‌راهنمایی و هدایت هیچ مداخله‌ای در کار آنها نداشتم تا بحث دولت در دولت پیش نیاید.

وی افزود: ما باید یک قدرت بازدارنده باشیم و من به همه استانداران در ابتدای کارشان تذکر داده‌ام که انتخاب و گزینش‌هایشان باید صحیح باشد و استاندار جدید کرمان هم باید در انتخاب مدیران خود دقت لازم را داشته باشد.

جعفری خاطر نشان کرد: ‌استاندار جدید کرمان با توجه به سابقه حضور هشت ساله در دوران دفاع مقدس فردی تایید شده است و امیدواریم بتواند مشکلات مردم را یکی پس از دیگری برطرف کند.

وی تصریح کرد: از استاندار جدید کرمان نباید انتظار معجزه داشت، بلکه وی باید به تدریج و با دوراندیشی، کمک مردم و همراهی مدیران مشکلات را برطرف کند و یا به حداقل برساند.

این مسئول ادامه داد: ملت ما در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ اختیاری نداشت و استعمار همه‌کاره بود، ‌اما امام خمینی (ره) آمد و دنیا را تکان داد.

جعفری با اشاره به اینکه ملت فهیم و آینده‌نگر، ملتی است که درست فکر کند، ‌عنوان کرد: اگر فکر درست روی کار آمد، عمل درست هم می‌آید و اگر فکر و تفکر نادرست بود،‌ نتیجه آن هم اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه دعوای شیعه و سنی باید کنار گذاشته شود، ‌ابراز داشت: مسلمانان باید در برابر کفر جهانی وحدت داشته باشند.

امام جمعه کرمان افزود: ما همیشه از افراط و تفریط ضرر زیادی کرده‌ایم و باید حد وسط و اعتدال را مدنظر قرار دهیم و در جامعه مشاهده می‌کنیم که بعضی‌ها افراطی هستند و اگر شخصی همراه با تفکر آنها نباشد به وی بد و بیراه می‌گویند.

انتهای پیام/80019/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول