اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان مطرح کرد

2 شرط عمده در گزینش افراد / ضرورت تعامل میان گزینش و مدیران

استاندار اصفهان، دو شرط عمده برای گزینش افراد را برای استخدام مطرح کرد.

2 شرط عمده در گزینش افراد / ضرورت تعامل میان گزینش و مدیران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول زرگرپور بعد از ظهر امروز در همایش گزینش‌گران این استان که در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان واحد (خوراسگان ) برگزار شد، اظهار داشت: 15 دی‌ماه روزی است که فرمان تاریخی و سرنوشت‌ساز حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) برای گزینش نیروها در نظام حکومتی کشور پایه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: در همان زمان به دلیل توطئه‌های فراوان داخلی و خارجی که نظام نوپا اسلامی را هم مورد هجمه قرار داده بود، اثرات و برکات این فرمان قابل درک و توجه بوده است و امروز نیز که این توطئه‌ها، دسیسه‌‌ها و تحریک‌ها به اوج خود رسیده است، این نگاه ژرف‌بین و آینده‌نگر حضرت امام بیش از پیش نمود یافته و مورد تحسین و ستایش قرار می‌گیرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: عده‌ای به غلط تصور می‌کنند که گزینش ابداعی نظام جمهوری ایران است و به لحاظ این تصور نادرست معاندین و دشمنان این نظام خواهان حذف آن هستند و این در حالی است که گزینش از ابزارها و الزامات این نظام است.

وی، گزینش نیروها را یکی از الزامات تولید انبوه دانست و افزود: در اوایل قرن بیستم در غرب خصوصا انگلستان نظام سرمایه گذاری به سمت تولید انبوه صنعتی سوق پیدا کرد این تولید پیش نیاز گزینش نیروهای کاری بوده است.

زرگرپور، بزرگترین اختراع قرن بیستم را سازمان دانست و عنوان کرد: بزرگترین اختراع قرن بیستم سازمان بود و بزرگترین سرمایه سازمان نیروی انسانی تلقی می شود که این نیروها به صورت هوشمندانه، عادلانه و دقیق گزینش شده‌اند.

وی به سخنان حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: حضرت امام در مورد گزینش‌گران می‌فرمایند: شما گزینش‌گران دل شیر دارید و گزینش مثل صراط است؛ همان صراطی که شنیده‌اید اینجاست آنکه از مو باریک‌تر و از شمشیر تیزتر است.

استاندار اصفهان هدف از گزینش را انتخاب انسان‌های شایسته دانست و افزود: با بهره‌گیری از مبانی اعتقادی آموزه‌های دینی و سیره ائمه معصومین (ع) و ارتقای صلاحیت معنوی همواره یکی از اولویت‌ها است که همه باید در این مسیر حرکت کنند چرا که هدف از گزینش انتخاب انسان‌های شایسته است.

وی در ادامه زمینه استفاده از تبادل اطلاعات، تجارب و اندیشه‌های ناب فعالان را بستری مناسب به منظور وحدت رویه و همدلی بین گزینش گران دانست و اذعان داشت: ایجاد بستری مناسب به منظور وحدت رویه و همدلی بین گزینش‌گران فرصت مغتنمی است که می‌تواند زمینه استفاده از تبادل اطلاعات و تجارب و اندیشه‌های ناب فعالان این عرصه را فراهم آورد.

زرگرپور، نگاه مدیرانه دستگاه‌های اجرایی استان را زمینه ساز رشد و بالندگی عنوان کرد و گفت: نگاه مدیرانه دستگاه‌های اجرایی استان می‌تواند زمینه ساز رشد، بالندگی و ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های گزینش گران در انتخاب بهترین‌ها باشد.

وی، گزینش را بازوی توانمند مدیریتی دانست و تصریح کرد: مدیران اجرایی گزینش را سدی در برابر حرکت خود نپندارند بلکه گزینش را به عنوان بازوی توانمند مدیریتی می‌تواند در زمینه انتخاب نیروهای کار آمد و متخصص به عنوان مشاوری امین در کنار مدیران ایفای نقش نماید.

استاندار اصفهان در پایان اظهار داشت: آنچه که تعامل بین گزینش و مدیران را قوت می‌بخشد حرکت هماهنگ سطوح سازمانی است، چراکه دو شرط لازم کار برای انتخاب افراد شایسته است که یکی بهره‌مندی از علم و تخصص و دیگری برخورداری از کفایت، فضایل اخلاقی و تعهد است که وظیفه گزینش‌ها است.

انتهای پیام/2301/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول