اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران تاکیدکرد

پرهیز از سلیقه شخصی در گزینش نیروها

استاندار مازندران گفت: در امر گزینش نیروها در ادارات و نهادها باید از به کاربردن سلیقه شخصی پرهیز شود.

پرهیز از سلیقه شخصی در گزینش نیروها

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، ربیع فلاح جلودار ظهر امروز در همایش سالروز تاسیس گزینش با بیان اینکه بحث گزینش یکی از مسائل مهم در تمام دنیا است، اظهار داشت: گزینش مختص یک جغرافیا و یک منطقه نیست بلکه در تمام دنیا با توجه به نگرش‌ها، سیاست‌ها و قوانینی که وجود دارد گزینش‌ها دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه اگرچه گزینش در خود یک شخص یک جریان فکری و درونی است، تصریح کرد: گزینش در جامعه باید با سازگارهای جامعه، بر اساس چارچوب نظام، استمرار و شرایط خاص باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه بحث 24 خرداد و انتخابات ریاست جمهوری یک گزینش بوده است، گفت: مردم بر اساس یک چارچوب خاص و منطبق بر مقررات کلی کاندیدای خود را انتخاب کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بعضی از کشورها شخصی در حد یک جریمه راهنمایی و رانندگی پرونده داشته باشد صلاحیت بعضی از کارها در گزینش از آنها گرفته می‌شود.

وی افزود: آنچه که امروز ما باید امروز به آن توجه کنیم تاکیدات امام خمینی (ره) است وقتی 15 دی 61 گزینش تشکیل می‌شود، نگرش جدیدی در زمینه گزینش مورد تاکید قرار می‌گیرد و باید در گزینش بر اساس آیین‌نامه اقدام شود.

فلاح با اشاره به اینکه گزینش باید 100 درصد بر اساس دستورالعملی و آیین‌نامه‌هایی که مشخص شده و بر اساس آن اقدام شود، بیان داشت: در گزینش باید دیدگاه نهایی داشته باشیم و تمام شئونات سلایق شخصی خود را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایش امام خمینی (ره) تجسس در احوال اشخاص خاص مطلقا ممنوع است، افزود: انجام چنین عملی گناه کبیره است

استاندار مازندران به بعضی از قوانین گزینش اشاره کرد و گفت: اگر گزارشی خلاف این قوانین به گوش من برسد به شدت با آن برخورد و شخص خاطی را اخراج می‌کنم.

فلاح با اعلام اینکه تخلفاتی در این زمینه در بعضی از موارد دیده شده است، گفت: مسئولان گزینش باید با روحیه باز و با صمیمیت برخورد کنند.

وی با تاکید بر اینکه در امر گزینش از سلیقه شخصی در انتخاب افراد پرهیز شود، خاطرنشان کرد: افراد گزینش باید سعی کنند صرفا مسائل حزبی و باندی را اصل قرار ندهند.

استاندار در ادامه گفت: باید در امر گزینش به جذب نیروهای متخصصی که حافظ سلامت فضای اداری  هستند، توجه بیشتر شود، بیان اشت: حفظ آبرو بسیار مهم است و اعتقاد زیادی به این موضوع دارم و مسئولان حراست مسئولیت سنگین در این راستا دارند.

فلاح با بیان اینکه در مسئله گزینش در حال حاضر کار جدی نداریم، افزود: مشکلات زیادی که در دولت گذشته وجود داشت نکات مهمی که نباید اتفاق می‌افتاد از جمله بحث سطحی‌نگری و وزین کردن تشکیلات دولتی بوده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در بعضی از قسمت‌ها باید کارها را به مردم واگذار و نظارت خود را افزایش دهیم، یادآور شد: اینکه هر کاری که با مسائل روزمره مردم ارتباط دارد خودمان انجام دهیم تنها به مشکلات‌مان اضافه می‌شود.

فلاح در پایان متذکر شد: مسئولان گزینش باید صحه صدر داشته باشند و طوری باشد که فرد اگر شایسته نبوده باید احساس کند که این جایگاه حقش نبوده است.

انتهای پیام/86016/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول