اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیریت بحران گلستان:

پوشش بیمه‎ای گلستان در سطح کشور کم‎نظیر است

جانشین مدیریت بحران استان گلستان گفت: پوشش مناسب بیمه اماکن مسکونی و حتی تجاری استان طی سال‎های اخیر، در سطح کشور کم‎نظیر بوده است.

پوشش بیمه‎ای گلستان در سطح کشور کم‎نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادق‌علی مقدم صبح امروز در جلسه تخصصی بررسی برنامه‎های مدیریت بحران گلستان در سال 1392 اظهار داشت: این فرآیند در سایه تعامل شهرداری‎های سطح استان و مدیریت بحران حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: پوشش بیمه‎ای اماکن مسکونی و تجاری بیش از 90 درصد از شهرهای استان، مبین تلاشی است که از چند سال قبل در استان شروع شده و اکنون در حال نتیجه‎بخشی است.

گسترش بیمه گلستان در امتداد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است

مقدم با تشکر و تقدیر از تلاش پیگیرانه کارگروه بیمه استان تصریح کرد: این حرکت پیرو سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری در افق چشم‎انداز توسعه است که ترویج فرهنگ بیمه را به طور جدی مورد توجه قرار داده است. دامنه این فرهنگ باید اندک اندک به سطح جامعه گسترش یابد و تک‌تک افراد، نسبت به بیمه محل اسکان و کار خود حساس شوند.

جانشین مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تغییر رویکرد دولت در موضوع جبران خسارات پدیده‎های طبیعی با توجه به چشم‎انداز توسعه افزود: توجه دولت به طرح‎های پیشگیرانه و برنامه‎ریزی برای ترویج، گسترش و تقویت صنعت بیمه موید آن است که مردم به جای انتظار کمک‎های امدادی دولت در زمان حوادث، با بیمه و پرداخت هزینه اندک از خدمات مناسب و در حد خسارت خود برخوردار شوند.

مقدم ادامه داد: از چند سال گذشته مدیریت بحران در فرآیندی قانونی، با وارد کردن یکی از شرکت‎‎های بیمه‌ای در فرآیند بیمه و با تحت پوشش قرار دادن 10 نوع بلای طبیعی و با هزینه‎ای اندک اماکن مسکونی و تجاری استان را تا حدود مبلغ 80 میلیون ریال بیمه کرده بود، که اکنون شهرداری‎ها این مسئولیت را عهده‎دار شده‎اند.

وی یادآور شد: این اقدامات تاکنون به دنبال فرهنگ‎سازی بوده و اکنون نیز هزینه بیمه‎ای که توسط شهرداری‎ها انجام می‎شود، به انحای مختلف از شهروندان کسر می‎شود.

مقدم تصریح کرد: این اقدام هوشمندانه موجب شده تا دغدغه ایمن شهری در استان کاهش یابد و شرکت‎های بیمه‎ای نیز در این بخش به شکل فعال وارد صحنه شوند.

بیمه روستایی هنوز در گلستان فراگیر نشده است

وی با اشاره به این موضوع که هنوز بیمه روستایی در استان آن‎گونه که شایسته است فراگیر نشده است، متذکر شد: نبود درآمد در دهیاری‎های استان ایجاب می‎کرد که در این حوزه به کمک اداره کل دفتر روستایی استانداری وارد عرصه شویم که با این سیاست، تاکنون بیش از 20 درصد روستاهای استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

جانشین مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: با توجه به همکاری‎های موجود و تعامل بیشتر دهیاران استان انتظار می‎رود تا روستاهای بیشتری از این استان حادثه‎خیز، تحت پوشش بیمه‎ای قرار گیرند.

مقدم یادآور شد: پرداختن به موضوع بیمه و گسترش بیشتر فرهنگ آن در استان نیازمند تعامل تمامی دستگاه‎های اجرایی و رسانه‎های استانی، منطقه ای و کشوری است.

انتهای پیام/83002/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول