اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مدیریت بحران گلستان:

آموزش مهارت زندگی برای پذیرش تهدیدهای محیطی ضروری است

جانشین مدیریت بحران استان گلستان گفت: فرزندان ما برای پذیرش و مواجهه با تهدیدهای محیطی استان از جمله پدیده‎های طبیعی نیازمند آموزش مهارت زندگی هستند.

آموزش مهارت زندگی برای پذیرش تهدیدهای محیطی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادق‎علی مقدم صبح امروز در جمع دانش‎آموزان تیزهوش گرگانی در محل مرکز کنترل فرماندهی مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: رخدادهای طبیعی جزئی از واقعیت‎های پیرامون زندگی ما هستند که همیشه وجود دارند و این ما هستیم که با درک درست آن، می‎توانیم رفتار درستی برای روبه‎رو شدن با این پدیده‌ها از خود بروز دهیم.

جامعه دانش‎آموزی موثرترین نهاد برای درک مفاهیم مدیریت بحران

وی خاطرنشان کرد: جامعه دانش‎آموزی بهترین و موثرترین نهاد برای دریافت این مفاهیم محسوب می‎شود، چرا که می‎تواند با دریافت آموزش صحیح و انتقال آن به خانواده‎های خود به فرآیند ایمنی شهروندان کمک کند.

مقدم با اشاره به اینکه غرض از تشکیل سازمان مدیریت بحران در کشور، ایجاد هماهنگی و مدیریت چرخه‎های مدیریت بحران است، تصریح کرد: این چهار مرحله شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی است که به یقین اولین مرحله از این مراحل چهارگانه بر سایر مراحل اولویت دارد.

آموزش مهمترین ابزار برای مواجهه با پدیده‌های طبیعی است

وی ادامه داد: آموزش مهمترین ابزار برای آمادگی جوامع در برابر بلایای طبیعی است و بهترین موعد برای فراگیری این مهارت‎ها، دوران تحصیل فرزندان ما است.

عضو و نماینده مدیریت بحران در کارگروه زیربنایی استان، آموزش و فرهنگ‌سازی را شرط اولیه مشارکت مردمی در مدیریت بحران قلمداد کرد و اذعان داشت: باید ضمن اولویت‌بندی برنامه‌ها، موضوعاتی را که می‌تواند مبتنی بر توانمندی مردم باشد مشخص کرد و سپس با برنامه‌ریزی برای ورود مردم به آن عرصه وارد عمل شد.

مقدم یادآور شد: فرهنگ‌سازی و آگاهی‎بخشی مردم نسبت به موضوعات مدیریت بحران، علاوه بر کاهش اثرات بلایای طبیعی می‌تواند بار مالی دستگاه‎ها را نیز کاهش دهد.

وی ادامه داد: گام اول برای مشارکت مردم اعتمادسازی است و باید فضا را برای ایجاد این حس در بین دستگاه‎های اجرایی استان و مردم تقویت کرد.

مقدم با تشکر از حضور دانش‎آموزان در مدیریت بحران، این بازدید را گامی موثر و یکی از بهترین راه‎ها برای آشنایی نسل فردا با موضوع بحران و اقدامات دستگاه‎های متولی ارزیابی کرد.

به گفته وی، فرآیند مدیریت بحران یک کار جمعی است و موفقیت آن در گرو همراهی همه دستگاه‎های دولتی، بخش خصوصی و مشارکت مردمی است.   

انتهای پیام/83002/ب30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول