اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در 3600 مدرسه گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: امسال به مناسب هشتم آذر روز ملی زلزله و ایمنی مدارس، مانور آمادگی در برابر زلزله در سه هزار و 600 مدرسه استان برگزار شد.

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در 3600 مدرسه گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی بعد از ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: این مدارس شامل تمامی مقاطع دولتی و غیرانتفاعی در شهرها و روستاهای استان بود که در 10 آذرماه سال جاری این مانور را اجرایی کردند.

برگزاری مانور ایمنی و زلزله در مدارس صعب‎العبور گلستان

وی ادامه داد: برای شیفت‎های صبح مدارس استان این مانور راس ساعت 10:30 و برای شیفت بعدازظهر نیز این مانور راس ساعت 15:00 روز یکشنبه دهم آذرماه با همکاری همه مدیران، کادر آموزشی و دانش‎آموزان مدارس استان اجرایی شد.

سمیعی با اشاره به برگزاری مطلوب مانور امسال در مدارس استان تصریح کرد: با برنامه‎ریزی به عمل آمده در سال جاری با کمک دهیاران این مانور حتی در روستاهایی که به دلیل صعب‎العبور بودن کمتر قابل دسترسی بود هم برگزار شد.

وی یادآور شد: این دوره با توجه به تعریف سناریوی زلزله برای دانش‎آموزان، از روند اجرایی بهتری نسبت به سالهای گذشته برخوردار بود.

نباید تنها به برگزاری یک مانور نمادین بسنده کرد

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به اینکه نباید تنها به چنین مانورهایی در جامعه بسنده کرد، افزود: تنها تکرار چنین برنامه‎هایی است که می‎تواند منجر به آمادگی و ایمنی مطلوب جامعه در برابر حوادث طبیعی شود.

سمیعی تصریح کرد: اینکه ما در طول سال تنها یک بار بیاییم چنین برنامه‎ای برگزار کنیم تنها یک یادآوری و تلنگری است که به ما یادآور می‎شود، این حادثه طبیعی همواره در کمین جامعه است.

وی یادآور شد: باید برنامه‎هایی از این قبیل را در سطح جامعه توسعه داد و اجرای آن را برای خانواده‎ها و محلات نیز عملی ساخت.

وی متذکر شد: تلاش خواهیم کرد در برنامه‎های سال جاری با همکاری دستگاه‎های عملیاتی، مانورهای آمادگی را در قالب آموزش و تمرین آمادگی برگزار کنیم.

اگر چه روز هشتم آذرماه به عنوان روز ملی زلزله و ایمنی در مدارس ثبت شده است، اما به دلیل مصادف شدن این روز با روز جمعه، امسال پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در 10 آذرماه در سطح تمامی مدارس کشور برگزار شد.

بر اساس اعلام مرکز رشد (شبکه ملی مدارس)، تعداد سه هزار و 607 مدرسه در استان گلستان دایر است که 339 هزار و 427 دانش پسر و دختر در آن تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/83002/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول