اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد

وقوع طوفان با سرعت 94 کیلومتر بر ساعت در گلستان

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از ساعت 1:30 دقیقه تا 2:30 دقیقه بامداد امروز سه‎شنبه، طوفانی با سرعت 94 کیلومتر بر ساعت در این استان به وقوع پیوست.

وقوع طوفان با سرعت 94 کیلومتر بر ساعت در گلستان

قاسم سمیعی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این طوفان شدید در استان، توام با بارندگی و کاهش محسوس دما بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف، این مناطق را سپیدپوش ساخته و بارش باران نیز همچنان در سطح استان جریان دارد.  

آب‎گرفتگی و قطع درختان پیامد طوفان و بارش شدید باران

سمیعی با اشاره به گزارش پراکنده از سطح شهر گرگان و شهرستان‌ها در مورد خسارات احتمالی افزود: از برخی فرمانداری‎ها به ویژه شرق گلستان خبر می‎رسد که بارش باران موجب آب‎گرفتگی در معابر شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه بارش شدید باران و آب‎گرفتگی در این مناطق به ویژه روستاها موجب شده تا به اماکن مسکونی و اموال شخصی مردم آسیب برسد و آنان دچار خسارت شوند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: وزش شدید باد بامداد امروز در اکثر مناطق استان موجب قطع درختان و خسارت به اموال شخصی شده است.

له شدن پراید توسط تنه درخت در گرگان

سمیعی یادآور شد: چند لحظه قبل خبردار شدیم که در سمت ترمینال گرگان قطع درخت و سقوط آن روی یک خودروی پراید موجب شد تا آن وسیله دچار تخریب 90 درصدی شود.

وی ادامه داد: البته این موضوع و جبران خسارت در حدود وظایف این اداره‌کل نیست ولی از مردم توقع می‎رود نسبت به بیمه بدنه وسایل ایاب و ذهاب خود اقدام کنند تا در صورت بروز چنین حادثه‎ای دچار مشکل نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: به رغم پیگیری‎های جدی کارگروه بیمه استان، پوشش بیمه واحدهای مسکونی روستایی در گلستان رضایت‌بخش نیست.

بیمه واحدهای مسکونی روستایی باید افزایش یابد

سمیعی یادآور شد: اگرچه تقریبا 98 درصد شهرها از بیمه مسکونی برخوردار هستند اما بررسی‎ها نشان می‎دهد، تاکنون درصد اندکی از واحدهای مسکونی روستایی استان بیمه شده‎اند که این میزان بیمه، تضمین‌کننده ضریب امنیت روستاها نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه طرح مقاوم‎سازی واحدهای مسکونی روستاها در قالب اعطای وام‌های کم‎بهره در استان اجرا شده اما درصد زیادی از واحدهای مسکونی از استحکام لازم برخوردار نیستند.

سمیعی یادآور شد: با توجه به این موضوع، بیمه واحدهای مسکونی در روستاها یک ضرورت عقلانی به شمار می‎رود.

بیمه واحدهای مسکونی با پوشش 10 بلای طبیعی در گلستان

وی با اشاره به جزئیات قرارداد مدیریت بحران استان با شرکت بیمه‎ای در سطح گلستان اذعان داشت: در این قرارداد بیمه، 10 نوع بلای طبیعی با تعهد حداقل 80 میلیون ریال جبران خسارت تعبیه شده که این میزان تعهد به درخواست بیمه‎گزار و افزایش مبلغ حق بیمه واریزی قابل افزایش است.

سمیعی خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط مناسب، انتظار می‎رود با همکاری مسئولان مرتبط و همراهی روستاییان استان، بیمه واحدهای مسکونی این مناطق انجام پذیرد.

وی در پایان از دریافت گزارش حوادث بامداد از فرمانداری‎های تابعه استان خبر داد و یادآور شد: در صورت دریافت گزارشی جدید و قابل طرح آن را به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

به گزارش فارس، دمای کنونی گرگان بین یک تا شش درجه سانتی‎گراد متغیر است و دارای هوایی ابری توام با بارش پراکنده باران است.

انتهای پیام/83002/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول