اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

مقاوم‎سازی بیمارستان‎ها در اولویت برنامه‎های مدیریت بحران گلستان است

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: مقاوم‎سازی استحکام سازه‌ای و غیر‎سازه‎ای بیمارستان‎های استان در اولویت برنامه‎های این اداره‌کل قرار دارد.

مقاوم‎سازی بیمارستان‎ها در اولویت برنامه‎های مدیریت بحران گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی امشب در جلسه با کارکنان مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: حساسیت این بخش ایجاب می‎کند که این موضوع تا وصول نتیجه به طور جدی از سوی مدیریت بحران استان پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بافت قدیمی و فرسوده بسیاری از بیمارستان‎های گلستان، اهمیت پیگیری این موضوع را به‌ویژه در عرصه استحکام سازه‎ای دوچندان می‎سازد.

استحکام سازه‎ای و غیرسازه‎ای شامل مدارس گلستان نیز می‎شود

سمیعی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان برای استحکام بیمارستان‎های استان طی سال‎های اخیر تصریح کرد: اگر چه اقدامات شایسته‎ای انجام گرفته، اما این تلاش‌ها با توجه به وسعت بافت فرسوده بیمارستان‎های استان، نیازمند استمرار و تدوام است تا بتواند دغدغه مردم را در این بخش برطرف سازد.

وی ادامه داد: این موضوع به عنوان یک شاخص مهم برنامه اقدام از سوی کشور در چرخه پیشگیری پیگیری می‎شود و البته نه تنها بیمارستان‌ها بلکه مدارس را نیز در بر می‎گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به شاخص‎های سازمان مدیریت بحران کشور برای ارزیابی عملکرد مدیریت بحران استان‎های سطح کشور افزود: اکثر این شاخص‎ها حکایت از توجه جدی مسئولان کشور به موضوع پیشگیری و مستندسازی دارد.

سمیعی یادآور شد: خوشبختانه استان براساس برنامه گام‎های موثری در جهت این شاخص‎ها برداشته است، که بخش مهمی از این اقدامات نیز به مجموعه فعالیت دستگاه‎های امدادی، عملیاتی و کارگروه‎های تخصصی فعال استانی باز‎می‎گردد.  

وی متذکر شد: در سال‎های ‎جاری فعالیت‎های خوبی در چرخه‎های چهارگانه مدیریت بحران استان به ویژه در حوزه پیشگیری انجام گرفته که نتایج آن را می‎توان در کاهش اثرات و خسارات ناشی از حوادث مشاهده کرد.

سمیعی اضافه کرد: گلستان در زمره استان‎های حادثه‎خیز در موضوع پدیده‌های طبیعی است و همین موضوع موجب می‎شود تا وظایف این اداره‌کل از حساسیت مضاعفی در چهار مرحله مدیریت بحران برخوردار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تعامل تمامی دستگاه‎های عملیاتی و امدادی استان و اجرای برنامه‎های پیشگیرانه بتوان قدم‎های موثری برای کاهش اثرات بلایای طبیعی و ایمن‎سازی شهروندان گلستانی برداشت.  

انتهای پیام/83002/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول